DERS ADI

: İNGİLİZ EDEBİYATI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YİÖ 2001 İNGİLİZ EDEBİYATI I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

İngiliz Edebiyatı ve kültürel tarihi; metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler; başlıca metin türleri; önemli akım ve dönemler, farklı dönemlere ait çeşitli türlerdeki kısa öykü, şiir, tiyatro oyunu ve roman gibi eserlerin içeriği ve biçemi; edebiyatın yaşam anlayışımıza katkıları, metinlerin ve edebi sanatların eleştirel incelenmesi ve yorumlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyat ile ilgili temel kavramlar bilgisi
2   İngiliz Edebiyatı nın tarihsel gelişimini kavrayabilme
3   Edebiyatın diğer bilimlerle ilişkilerini açıklayabilme
4   İngiliz Edebiyatı ve kültürünün yabancı dil öğretimine yansımalarını görebilme
5   İngiliz Edebiyatını yabancı dil öğretiminde uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eski İngiliz Edebiyatı (Anglo-Saxon Dönemi) Tarihsel Olaylar
2 Anglo-Saxon Edebiyat Türleri
3 Anglo-Saxon Şiiri
4 Epik özellikleri ve Beowulf
5 Anglo-Saxon Düzyazı Ünlü yazarlar ve eserleri
6 Ortaçağ Edebiyatı ve Tarihsel Olaylar Geoffrey Chaucer, William Langland ve Sir Thomas Malory)
7 Ortaçağ Draması ve Türleri
8 Ara Sınav
9 Rönesans Dönemi Felsefesi ve Tarihi Olaylar
10 Rönesans Şiiri ve Sonnet
11 Sir Thomas Wyatt ve "They Flee from Me" Earl of Surrey ve blank verse
12 Edmund Spenser ve "Faerie Queene" Sir Philip Sidney ve "Astrophel ve Stella"
13 Rönesans Tiyatrosu Genel Özellikleri (Elizabeth Dönemi) Shakespeare ve Eserleri
14 Christopher Marlowe ve Ben Johnson
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Mina Urgan (1986), İngiliz Edebiyatı Tarihi
Evans, Ifor (1950), İngiliz edebiyatı tarihi
Rogers, Pat. (1992), Oxford illustrated history of English literature
Thornley, G. C. (1984) An outline of English literature
Hunter, John. (2010) Renaissance literature: an anthology of poetry and prose 2nd ed.
Trapp, J. B. (Joseph Burney). (2002) Medieval English literature 2nd ed.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, not tutma (dikte yöntemi), tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1444544455
ÖK.2544445455
ÖK.3534543454
ÖK.4555544554
ÖK.5334454544