DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 2027 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MELTEM GÖKDAĞ BALTAOĞLU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere Türk eğitim sisteminin tarihsel boyutunu tanıtmak, tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemindeki gelişmeleri ve Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç içerisinde Türk toplumunun eğitim sistemini kavrayabilme
2   Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri açıklayabilme
3   Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştırabilme
4   Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi eğitim kurumlarını karşılaştırabilme
5   Türk eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türklerin Müslüman Olmalarından Önce Eğitim Sistemleri Hunlar, Göktürkler, Uygurlar
2 Türklerin Müslüman Olmalarından Sonra İç Asya Müslüman Türkleri ve Karahanlılarda Eğitim Farabi, İbni Sina, Kaşgarlı Mahmut, Ahmet Yesevi
3 Selçuklularda Eğitim Ahilik, Nizamülmülk, Mevlana, Yunus Emre, Nasrettin Hoca
4 Anadolu Beyliklerinde Eğitim Ahilik, Nizamülmülk, Mevlana, Yunus Emre, Nasrettin Hoca
5 Osmanlıların Kuruluş Döneminde Eğitim Medreselerin Durumu
6 Osmanlıların Yükselme Döneminde Eğitim Enderun ve Sıbyan Mektepleri ve Düşünürlerin Görüşleri
7 Türk Eğitim Sisteminde İlk Yenileşme Hareketleri Açılan Askeri ve Sivil Okullar ve Düşünürlerin Görüşleri
8 Ara Sınav
9 Tanzimat Döneminde Eğitim Öğretmen Yetiştirme, İlk, Orta ve Yükseköğretimde Gelişmeler ve Düşünürlerin Görüşleri
10 I.Meşrutiyet ve Mutlakıyet Dönemlerinde Eğitim Özel Öğretim, Mesleki Eğitim, Azılık ve Yabancıların Eğitimi ve Düşünürlerin Görüşleri
11 II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim Okul Öncesi, İlk, Orta ve Yüksek Öğretimdeki Gelişmeler ve Eğitimcilerin Görüşleri
12 Kurtuluş Savaşı Döneminde Eğitim Eğitim Kongreleri
13 Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim: 1923- 1946 Yasalar, Yabancı Uzmanlar, Devrimler ve Köy Enstitüleri ve Eğitimcilerin Görüşleri
14 Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim: 1946- 1980 Öğretmen Merkezli Eğitim Anlayışı, İmam Hatiplerin Açılması ve Köy Enstitülerinin Kapatılması
15 Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim: 1981- 2011 Yüksek Öğretim Kurumu Eğitimde Yeni Yönelimler
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2010) Türk Eğitim Tarihi. Ankara: PegemA Yay.
Kaya, Y.K. (1977) İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Nüve Matbaası
Tanilli, S. (1981) Uygarlık Tarihi. İstanbul: Say Yayınları
Koçer, H.A. (1971) Eğitim Tarihi. Ankara: Sevinç Matbaası
Kanad, F. (l963) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
Atuf , K. (1932) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Devlet Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1223
ÖK.2223
ÖK.3223
ÖK.4223
ÖK.5223