DERS ADI

: GENEL MATEMATİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 1001 GENEL MATEMATİK ZORUNLU 4 2 0 15

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Matematik ile ilgili temel kavramlar üzerinde çalışılarak matematik analiz için ön şart olan davranışları kazanabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, gerçel sayılar, karmaşık sayılar kümesi ile ilgili teoremleri ispatlayabilme
2   Doğru ve çemberi analitik inceleyebilme ve ilgili problemleri çözebilme
3   Fonksiyonu, çeşitlerini kavrayabilme ve fonksiyonların grafiklerini çizebilme
4   İkinci dereceden denklem ve eşitsizliklerin çözüm kümelerini bulabilme
5   Tümevarım ilkesini kullanarak ispat yapabilme
6   Toplam ve çarpım sembolü özelliklerini kullanarak problem çözebilme
7   Dizi ve seri kavramlarıyla ilgili problemleri çözebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar kümesi, Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar kümesi, gerçel sayılar kümesi ve özellikleri.
2 İkinci dereceden denklem ve eşitsizlikler
3 Doğrunun analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar
4 Çemberin analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar
5 Fonksiyon kavramı
6 Polinom ve Rasyonel fonksiyonlar
7 Trigonometrik fonksiyonlar
8 Ara Sınav
9 Hiperbolik fonksiyonlar
10 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
11 Fonksiyonların grafikleri
12 Tümevarım ilkesi
13 Toplam ve çarpım sembolü özellikleri
14 Dizi ve serilerle ilgili temel kavramlar, Karmaşık sayılar ve özellikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Genel Matematik. Balcı, M., Balcı Yayıncılık, Ankara, 1999.
Genel Matematik. Sağel, M. K. ve Aktaş, M. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2004.
Matematik 5. Çanakçı, O. Karekök Yayıncılık, İstanbul, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Problem Çözme, Anlamlı öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler, sunumlar ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Ödev Hazırlama 11 6 66
Sunum Hazırlama 10 6 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 377

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.2443
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.55
ÖK.6443
ÖK.7443