DERS ADI

: LİNEER CEBİR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 2003 LİNEER CEBİR I ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞUUR NİZAMOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Öğrencilere temel lineer cebir kavramları ve süreçleriyle ilgili anlayış kazandırmak. Konuyla ilgili kavramları ve süreçleri problem durumlarına uygulayabilme ve çözüm yöntemlerini etkili şekilde kullanabilmelerini sağlayacak birikimin oluşumuna yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vektörleri kullanarak toplama, çarpma ve iç çarpım işlemlerini yapabilecektir.
2   Matrisler üzerinde tanımlı işlemleri yapabilecektir.
3   Bir matrise ilkel satır ve sütun işlemlerini uygulayabilecektir.
4   İki ve üç bilinmeyenli denklem sistemlerini geometrik olarak açıklayabilecektir.
5   Gauss eleminasyon ve Gaus-Jordan yöntemlerini kullanarak denklem sistemlerini çözebilecektir.
6   Vektör uzayı ve alt vektör uzayını açıklayabilecek ve problemleri çözebilecektir.
7   Lineer bağımsızlık, baz ve boyutla ilgili problemleri çözebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İki ve üç boyutlu vektörler, vektörlerle işlemler
2 Vektörlerin normu, Couchy Schwarz eşitsizliği, iki vektör arasındaki açı
3 Matrisler, matris uzayında toplama, skaler çarpım ve çarpma işlemleri
4 Matris çeşitleri ve özellikleri
5 Matrislerin kuvvetleri, terslenebilir matrisler, blok matrisler
6 Matrislerde ilkel satır ve sütun işlemleri
7 Matrislerle ilgili uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Homojen lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri
10 Homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri
11 Vektör uzayı ve alt vektör uzayları
12 Vektör uzayı ve alt vektör uzayları
13 Lineer birleşimler ve lineer germeler
14 Lineer bağımsızlık, baz ve boyut, Lineer denklemler ve vektör uzayları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lineer Cebir/Schaum's Outlines (2000), Seymour Lipschutz, Nobel Yayın Dağıtım-Teknik Kitaplar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme, anlamlı öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suur.noglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 4 8 32
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.73