DERS ADI

: SEÇMELİ I (MANTIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 2009 SEÇMELİ I (MANTIK) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Soyut Matematik dersinin devamı sayılabilecek temel kavramları analiz etmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fonksiyon çeşitlerini belirlemede beceri kazanacaktır
2   Sıra koruyan dönüşüm ve eş yapı dönüşümü kavramlarını kavrayıp, (monoton) artan-azalan fonksiyonları IR haricindeki kümelere genelleyebilecektir
3   Denkliğin özünü kavrayabilecek, birebir eşleme fikrini kümelerin denkliğinde kullanabilecektir
4   Doğal sayıların reel sayılara denk olamaması gibi özel denklik ispatlarını yapabilecektir
5   Her sonsuz kümeden denklik açısından daha büyük bir sonsuz küme olabileceğini kanıtlarıyla gösterebilecektir
6   Kardinal sayılar kümesini tanıyıp, bu küme üzerinde işlemler yapabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sıra Koruyan Dönüşümler
2 Eş Sıra Dönüşümleri
3 İşlem Kavramının En Genel Tanımı
4 Kümelerde Denkliğin Temel Felsefesi
5 Sonsuz Kümlerin Denklik Açısından Tartışılması
6 Doğal Sayılara Denk olabilecek Sonsuz Kümelerin Belirlenmesi
7 IN2 Kümesinin IN Kümesine Denkliği ve Bu Denkliğin Genelleştirilebilirliği
8 Ara Sınav
9 Doğal Sayılara Denk Olamayacak Sonsuz Kümelerin Varlığının Tartışılması, IR reel sayılar kümesinin Doğal Saylar Kümesine denk Olamamasının İspatı
10 Açık Aralıkların IR reel Sayılar Kümesine Denkliğinin Tartışılması
11 Fonksiyonlar Kümesinin Denklik Açısından Reel Sayılar Kümesinden Büyüklüğünün İspatı
12 Bir kümenin Kuvvet Kümesine Denk Olamaması ve Bu İfadenin Sonuçlarının Mantıksal İzahı
13 Kardinal Sayılar
14 Kardinal Sayılarda İşlemler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güney, Z. (1993). Soyut Matematiğe Giriş, DEÜ Yayınları No:0.36. DK.93.009.111 İZMİR
Fethi Çallıalp, (1995) Örneklerle Soyut Matematik, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları
Akkaş, H.-Hacısalihoğlu, H.-Özel, Z.-Sabuncuoğlu (2000)Soyut Matematik. A. Gazi Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru cevap, düz anlatım, bilgisayar destekli

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 2 26
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Sunum hazırlama 0
Diğer (lütfen belirtiniz) 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 5 5
Diğer kısa sınav vb. 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.132
ÖK.2
ÖK.35
ÖK.4452
ÖK.542
ÖK.642