DERS ADI

: GK-SEÇMELİ I (TEKNOLOJİK GELİŞİM VE İNSAN)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 2004 GK-SEÇMELİ I (TEKNOLOJİK GELİŞİM VE İNSAN) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, bilgisayarla ilgili yeni gelişmeler ve güncel teknolojilerle ilgili okuma alışkanlığı geliştirme, yeni teknolojilere karşı merak uyandırma, alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme alışkanlığı kazandırma ve güncel bilişim teknolojilerini mesleki anlamda işe koşma tutum ve davranışı kazandırmayı hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgisayarla ilgili yeni gelişmeleri bilme ve takip etme.
2   Eğitimle ilgili yeni teknolojileri bilme ve takip etme.
3   Güncel teknolojileri bilme ve takip etme.
4   Alanıyla ilgili yeni teknolojileri seçip kullanabilme.
5   Yeni teknolojileri yararları, zararları,eğitime uygulanabilirliği, sınırlılıkları gibi konularda değerlendirebilme.
6   Yeni teknolojileri etik anlamda değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde Teknoloji kavramının tanımı, tarihi gelişimi, yararları ve sınırlılıkları.
2 Nükleer Teknolojinin kullanım alanları, yararları ve sınırlılıkları. Klonlama Teknolojisinin kullanım alanları, yararları ve sınırlılıkları. Bu konuların etik anlamda incelenmesi.
3 Nano Teknolojinin tanımı, kullanım alanları, yararları ve sınırlılıkları.
4 İnsan İlişkileri ve Teknoloji, Sanat ve Teknoloji, Çevre ve Teknoloji konularında güncel teknolojilerin incelenmesi. Bu konuların etik anlamda incelenmesi.
5 Teknoloji ve Etik, bilişim suçları ve yaptırımları. Bilişim Teknolojileri kavramı tanımı, eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı, yararları ve sınırlılıkları.
6 Uzay Teknolojilerinin güncel durumu.
7 Yapay Zeka çalışmalarının güncel durumu.
8 Ara sınav
9 Internet Ağları ve İletişim Teknolojilerinin tanımı, konu alanının incelenmesi.
10 Bilişim Teknolojileri Güncel Durumu İncelemesi
11 Teknolojinin Sağlığa Yansıması: olumlu-olumsuz
12 Kuantum fiziği nedir Temel özellikleri nelerdir Felsefesinin incelenmesi. Kuantum bilgisayarların yapısı, kapasitesi, özelliklerinin incelenmesi.
13 Kriptoloji nedir Tarihi gelişimi, yararları, niteliği, uygulama alanları. Şifreleme teknolojilerinin incelenmesi.
14 Geleceğin teknolojileri, 3D teknolojileri ve blue ray teknolojisi kavramlarının güncel durumu.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

PcNet bilgisayar ve internet dergisi
Chip dergisi
Bilim teknik dergisi (www.biltek.tubitak.gov.tr)
BT Haber
Bilim ve Ütopya
Popüler Bilim
TÜBAV
İTÜ Dergisi
Odtülüler Bülteni

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Ödev hazırlama 1 5 5
Sunum hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65