DERS ADI

: CEBİRE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTÖ 3009 CEBİRE GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Matematiğin temelini oluşturan cebirin teorik yapısını analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kümeler, bağıntılar, fonksiyonlar ve ikili işlemlerle ilgili temel bilgileri bilecek
2   Grup ve alt grup kavramını açıklayıp, grup olan ve olmayan sistemlere örnekler verebilecek
3   Lagrange Teoremi ifade ve ispat eder, devirli gruplarla olan özelliğini açıklayabilecek ve problemler çözebilecektir
4   Normal alt grup kavramını ve özelliklerini açıklayabilecek
5   Homomorfizma ve izomorfizma fonksiyonların gruplar için önemini bilecek ve açıklayacaktır
6   Döndürme ve çevirme fonksiyonlarını kullanarak gruplar elde edecek ve günlük hayatta yansımalarını açıklayabilecektir.
7   Değişme özelliğinin önemini bilecek, gruplar arası etkileşim kurarak özellikleri karşılaştırabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kümeler, bağıntılar, fonksiyonlar ve ikili işlemlerle ilgili temel bilgiler
2 Tamsayılar Bölünebilme ve Modüler Aritmetik
3 Gruplar Teorisi
4 Alt gruplar ve bir grubun üreteci
5 Alt gruplar ve bir grubun üreteci
6 Kosetler
7 Problem çözme
8 Ara Sınav
9 Lagrange Teoremi
10 Normal alt gruplar
11 Faktör Grupları
12 Homomorfizmalar
13 İzomorfizma
14 Permütasyon grupları, Halka, alt halka ve idealler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Balkanay, E., Ağargün, G ve Aygör , N. (2000) Soyut Cebir Cilt 1. Yıldız Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Çallıalp, F. (2009) Örneklere Soyut Cebir. Birsen Yayınevi. İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 3 39
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Ödev hazırlama 0
Sunum hazırlama 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 4 48
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12
ÖK.2
ÖK.3523
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.63
ÖK.7