DERS ADI

: MB SEÇ II (NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEG 4006 MB SEÇ II (NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ) SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni adaylarının, hem kendi öğretmenlik becerilerini geliştirmek hem de sınıf içi sorunlarda nitel araştırma yöntemlerini kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yerini kavrama
2   Nitel araştırma sürecini kavrama
3   Nitel araştırmada kullanılan örneklem yöntemlerini kavrama ve kullanma.
4   Nitel araştırma yöntemlerinden, görüşme, odak grup görüşmesi, gözlem, doküman incelemesi gibi yöntemlerin özelliklerini, süreçlerini, zayıf ve güçlü yanlarını kavrama ve bu yöntemleri kullanma
5   Nitel veri analizinde kullanılan analiz çeşitlerini kavrama ve kullanma
6   Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirliğin ne olduğunu ve nasıl sağlanacağına ilişkin stratejileri kavrama ve uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma yöntemlerine giriş
2 Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri: Nitel araştırmanın kuramsal temelleri, nitel araştırmanın temel özellikleri
3 Nitel ve Nicel araştırma yöntemlerinin yaklaşımlar açısından karşılaştırılması
4 Nitel araştırmanın temel aşamaları, nitel araştırma soruları
5 Nitel Araştrımada çeşitleme
6 Nitel araştırmada örneklem
7 Görüşme
8 ara sınav
9 Odak grup görüşmesi
10 Gözlem
11 Doküman incelemesi
12 Nitel veri analizi
13 Nitel veri analizi
14 Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik; Genel değerlendirme ve Tartışma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Bilgin, N. (2000). İçerik analizi. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları (109)
Türnüklü, A. (2001). Eğitimbilim alanında aynı araştırma sorusunu yanıtlamak için farklı araştırma tekniklerinin birlikte kullanılması. Eğitim ve Bilim, 26 (120), 8-13.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, örnek olay teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 4 2 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333433333
ÖK.245333435
ÖK.35453444
ÖK.455454244441
ÖK.551334
ÖK.643