DERS ADI

: MB SEÇ. I (KAVRAM YANILGILARI VE ÖĞRENMENİN DOĞASI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEG 3007 MB SEÇ. I (KAVRAM YANILGILARI VE ÖĞRENMENİN DOĞASI) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik öğrenmenin doğasını anlamasını ve matematiksel kavramların oluşmasında karşılaşılabilecek olası yanılgıları fark etmelerini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğreniminde kavram yanılgısı ve öğrenme güçlüğü olgularını doğru bir şekilde kavrama
2   Matematiksel kavramların oluşumunda yaşanan güçlüklere ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
3   Matematik öğrenme sürecinde kavram yanılgıları bilgisine ilişkin bilgileri kullanabilme
4   Kavram yanılgıları bilgisini matematiksel ilişkilendirme yapmada kullanabilme
5   Matematiksel kavram yanılgılarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavram yanılgısı nedir
2 Matematik öğrenmenin doğasında kavram yanılgılarının yeri
3 Sayı kavramının algılanışına ilişkin kavram yanılgıları
4 Sayılarda basamak değeri kavramına ilişkin kavram yanılgıları
5 Toplama ve çıkarma kavramlarına ilişkin kavram yanılgıları
6 Negatif sayılar konusundaki kavram yanılgıları
7 Köklü sayılar konusundaki kavram yanılgıları
8 Ara Sınav
9 Kesirler konusundaki kavram yanılgıları
10 Oran konusundaki kavram yanılgıları
11 Olasılık konusundaki kavram yanılgıları
12 Denklemler konusundaki kavram yanılgıları
13 Simetri konusundaki kavram yanılgıları
14 Ölçme konusundaki kavram yanılgıları; Grafik okuma yorumlama ve oluşturmaya ilişkin kavram yanılgıları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Özmantar, M.F., Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.
- Özmantar, M.F., Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.
- Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi,İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
- Altun, M. ve Alkan, H. (Bölüm Yazarlığı), Editör; Prof. Dr. Aynur Özdaş ,(1999). Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı Matematik Eğitimi, (1,2,3,4,7,8,9,10. Bölümler), Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Yayın no:591, ISBN 975-492-825-8.
- Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
- Zembat, İ. Ö. (2008a). Kavram yanılgısı nedir . M. F. Özmantar, E. Bingölbali, ve H. Akkoç (Eds.), Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, quizler ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 10 0,2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133444543
ÖK.2444
ÖK.335434544443
ÖK.444544
ÖK.554433