DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 3029 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MELTEM GÖKDAĞ BALTAOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere Türk eğitim sisteminin tarihsel boyutunu tanıtmak, tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemindeki gelişmeleri ve Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç içerisinde Türk toplumunun eğitim sistemini kavrayabilme
2   Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri açıklayabilme
3   Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştırabilme
4   Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi eğitim kurumlarını karşılaştırabilme
5   Türk eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ve eğitim tarihi açısından Türk Eğitim Tarihi'nin önemi
2 İslamiyet'ten önce Türk eğitimi
3 İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim, Selçuklular ve Anadolu Beylikleri
4 Osmanlıların kuruluş ve yükselme dönemlerinde eğitim
5 Tanzimat dönemi (1839-1876)
6 II. Abdülhamit döneminde eğitim (1876-1908)
7 II: Meşrutiyet döneminde eğitim (1908-1920)
8 Ara Sınav
9 Cumhuriyetin ilk beş yılınde eğitim (1923-1928)
10 Alfabe Devrimi, ulusal okullar, halkevleri (1928-1938)
11 Ulusal liderlik dönemi (1938-1950)
12 Demokrat Parti dönemi (1950-1960)
13 Yakın dönem eğitimi alanındaki gelişmeler (1960-2011)
14 Cumhuriyet döneminin eğitim politikaları ve öğretmen eğitimi politikası, günümüz eğitim sistemindeki sorunlar ve eğitimde yeni yönelimler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2010) Türk Eğitim Tarihi. Ankara: PegemA Yay.
Kaya, Y.K. (1977) İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Nüve Matbaası
Tanilli, S. (1981) Uygarlık Tarihi. İstanbul: Say Yayınları
Koçer, H.A. (1971) Eğitim Tarihi. Ankara: Sevinç Matbaası
Kanad, F. (l963) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
Atuf , K. (1932) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Devlet Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, problem çözme, bireysel çalışma ve araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53