DERS ADI

: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 1012 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları hakkında gerekli olan bilgi ve anlayışları kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrayabilme
2   Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrayabilme
3   Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilme
4   Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli oluş
5   Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ile Psikoloji İlişkisi, Temel Kavramlar ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2 Gelişim Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler
3 Fiziksel Gelişim
4 Bilişsel Gelişim
5 Dil Gelişimi
6 Kişilik Gelişimi
7 Ahlak Gelişimi
8 Ara Sınav
9 Öğrenme Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler
10 Klasik Koşullanma
11 Edimsel Koşullanma
12 Sosyal Öğrenme Kuramı
13 Gestalt Kuramı
14 Bilgiyi-İşleme Kuramı Motivasyon ve Bireysel Farklılıklar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca (Akboy), R. ( 2007). Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zeka. İzmir: Dinazor Kitabevi.
Deniz, M. E. (Edt) (2011) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık
Kaya, A. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayınları.
Senemoğlu, N. (2007) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Avanoğlu-Kızıltepe, Z. (2004). Öğretişim Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım. İstanbul: Merteks.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav, soru-cevap

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asliuzbas@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.44
ÖK.5