DERS ADI

: SEÇ. III (İLK.ÖĞRT.REHBERLİK VE PSK.DANIŞMA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 4013 SEÇ. III (İLK.ÖĞRT.REHBERLİK VE PSK.DANIŞMA) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin ilköğretim öğrencilerinin sağlıklı ve sağlıklı olmayan gelişim özellikleri, uyum ve akademik ihtiyaçları ile sınıf düzeyinde yapılabilecek önleyici ve müdahale edici psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretim dönemi gelişim özelliklerini kavrayabilme
2   İlköğretim dönemi uyum ve akademik ihtiyaçları kavrayabilme
3   Eğitim ile ruh sağlığını ilişkilendirebilme
4   Sınıf düzeyinde yapılabilecek pdr hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirebilme
5   Grup rehberliği etkinliği geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ilköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin önemi
2 İlköğretim psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin amacı, ilkeleri
3 İlköğretim psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri yaklaşımları
4 Okul öncesi pdr hizmetlerinin hedefleri ve öğrenci yeterlikleri
5 1-4.sınıf düzeyinde pdr hizmetlerinin hedefleri ve öğrenci yeterlikleri
6 5-8.sınıf düzeyinde pdr hizmetlerinin hedefleri ve öğrenci yeterlikleri
7 Gelişimsel ihtiyaçların analiz edilmesi
8 arasınav
9 Okul öncesine yönelik önleyici ve müdahale edici pdr hizmetlerinin kapsamı
10 İlköğretim birinci kademeye yönelik önleyici ve müdahale edici pdr hizmetlerinin kapsamı
11 İlköğretim ikinci kademeye yönelik önleyici ve müdahale edici pdr hizmetlerinin kapsamı
12 İlköğretimde çalışacak pdr uzmanında bulunması gereken özellikler
13 İlköğretim pdr servisinde ortam ve odada bulunması gereken araçlar
14 İlköğretimde konsültasyon ve önemi
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuzgun, Y. (Edt.). (2009). İlköğretimde rehberlik. Ankara: Nobel Yayınevi.
Ültanır, E. (2003). İlköğretim birinci kademede rehberlik ve danışma. Ankara: Nobel Yayınevi.
Muro, J. J. & Dinkmeyer, D. C. (1977) Counseling in the Elementary and Middle Schools: A Pragmatic Approach. USA: William C Brown Pub.
Galassi, J. P., & Akos, P (2007). Strengths-based school counseling: promoting student development and achievement. NY:Taylor & Francis Group.
Worzbyt,J. C.,O'Rourke, K. & Dandeneau, C. J.( 2003). Elementary school counseling: A commitment to caring and community building.USA:Brunner-Routledge Pub.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tartışma, soru-cevap, araştırma yapma, yazılı sınav, çoktan seçmeli sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135355555555
ÖK.235355555555
ÖK.335355555555
ÖK.435355555555
ÖK.535355555555