DERS ADI

: ÖZEL EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEB 2001 ÖZEL EĞİTİM ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALEV GİRLİ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilme
2   Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri açıklayabilme
3   Farklı engel türlerine sahip bireyleri ve özelliklerini betimleyebilme
4   Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimi ve kaynaştırma uygulamalarını bilme ve uygulamaları kendi öğretme alanıyla bütünleştirebilme
5   Engelli çocukların ailelerinin yaşadıkları duyguları bilerek ailelere yönelik hizmetleri ve eğitsel rehberlik çalışmalarını uygulamaya istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2 Özel Eğitim Gerektiren Engele Neden Olan Etmenler Özel Eğitimle İlgili Yasa ve Yönetmelikler ve Temel Özellikleri
3 Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
4 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
5 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
6 Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
7 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Özellikleri
8 Arasınav
9 Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
10 Fiziksel Yetersizliği Ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Özellikleri İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
11 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Kaynaştırma Eğitimi, Eğitim Kurumları ve İşleyişi
12 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri
13 Üstün Zekalı Çocuklar ve Eğitimleri
14 Kaynaştırma Eğitimi ve İlkeleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Diken, İ. H. (2010). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı kaynaklar:
2. Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
3. Cavkaytar, A. ve Diken, İ. H. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Kök Yayıncılık.
4. Eripek. S. (2008). Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav, araştırma ödevi

Değerlendirme Kriteri

arasınav
sunumlar
final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.112155551121
ÖK.212155552121
ÖK.312155552121
ÖK.412155552121
ÖK.512155552121