DERS ADI

: SEÇMELİ I (HALKBİLİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKÖ 2009 SEÇMELİ I (HALKBİLİM) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Halk bilimi araştırma yöntemlerini kavrayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Halk Edebiyatı araştırma yöntemlerini bilir.
2   Halk edebiyatı araştırma yöntemlerini uygular.
3   Halk edebiyatına ilişkin metinlerle ilgili çözümlemeler yapar.
4   Halk edebiyatının ürünlerini farklı yönlerden sınıflandırır.
5   Halk edebiyatını eğitsel açıdan inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halkbilimine genel bakış
2 Halkbiliminin kaynakları
3 Halkbilimi alan araştırma yöntemleri
4 Halkbiliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi
5 Halkbiliminde bazı terim ve kavramlar
6 Halkbilimi kuram ve yöntemleri
7 Anadolu halkbilimini besleyen İslamiyet öncesi inanç sistemleri
8 Ara Sınav
9 Halk kültüründe geçiş dönemleri
10 Halk bilgisi
11 Bayramlar, töreler, kutlamalar
12 Çocuk oyunları
13 Halk oyunları
14 Mutfak kültürü
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bayat, Fuzuli (2007). Mitolojiye Giriş. İstanbul.
Banarlı, Nihat Sami (tarihsiz). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara: MEB Yayınları, 1.
Boratav, Pertev Naili (1982) Folklor ve Edebiyat. İstanbul.
Boratav, Pertev Naili (1988). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği. İstanbul.
Burdurlu, İbrahim Zeki (1966) Ülkemin Efsaneleri. İzmir.
Devellioğlu, Ferit (1989) Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat. Ankara.
Elçin, Şükrü (1984) Halk Edebiyatı Araştırmaları. Ankara, I-II.
Ergun, Saadet Nüzhet (1937) Halk Edebiyatı Antolojisi. İstanbul.
Erhat, Azra (1972). Mitoloji Sözlüğü. İstanbul.
Günay, Umay (1975). Elazığ Masalları. Erzurum.
Güney, Eflatun Cem (1971) Folklor ve Halk Edebiyatı. İstanbul: MEB Yayınları.
Kaya, Doğan (2007). Türk Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü. Ankara.
Yardımcı, Mehmet (2008) Türk Halk Edebiyatında Anlatmaya Dayalı Türler ve Halk Bilimi.Ankara: Ürün Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, tartışma, çözümleme ve birleşim yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10-11

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11422532142253
ÖK.21422532142253
ÖK.31422532142253
ÖK.41422532142253
ÖK.51422532142253