DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKÖ 3009 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Türkçe öğretmen adaylarına, Türkçe öğretiminin nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak. Türkçe öğretiminin amaç, felsefe ve temel öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Türkçe öğretimi ilgili program çeşitleri, temel öğrenme kuramları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçeyle ilgili temel kavramları açıklayacaktır.
2   Türkçeyle ilgili temel program çeşitlerini açıklayacaktır.
3   Türkçeyle ilgili temel öğrenme yaklaşımlarını açıklayacaktır.
4   Türkçeyle ilgili temel öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilecektir.
5   Türkçeyle ilgili temel öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe eğitiminin temel kavramları
2 Türkçe öğretimin yasal dayanakları
3 Türkçe öğretiminin ilkeleri
4 Türkçe öğretiminin ilkeleri
5 Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi
6 Türkçe öğretiminde yöntemler
7 Türkçe öğretiminde yöntemler
8 Ara Sınav
9 Türkçe öğretiminde eğitim ortamları
10 Türkçe öğretiminde eğitim ortamları
11 Çocukta dil gelişimi
12 İlk okuma yazma öğretimi
13 İlk okuma yazma öğretimi
14 Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitaplarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyol, H. (2010). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Karakuş, E. Ve Taş, H. (2007). Türkçe Öğretimi Etkinlikleri. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap.
________ (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
Yıldız, C. (2006). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-cevap, anlatım, tartışma ve problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10-11

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13544131233121
ÖK.24534131133111
ÖK.33544131134131
ÖK.44454131144131
ÖK.54544121134131