DERS ADI

: SEÇMELİ II (HALK EDB.GELENEK VE ETKİLEŞİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKÖ 4008 SEÇMELİ II (HALK EDB.GELENEK VE ETKİLEŞİM) SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk halk şiirinde gelenek, etkileşim ve eğitim öğelerini kavrayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Halk Edebiyatının gelenek öğelerini belirleyebilir.
2   Halk edebiyatının etkilendiği ve etkilediği sanat akımlarını belirleyebilir.
3   Halk edebiyatına ilişkin metinlerle ilgili çözümlemeler yapar.
4   Halk edebiyatının ürünlerini farklı yönlerden sınıflandırır.
5   Halk edebiyatını eğitsel açıdan inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk halk şiirinin gelişimi, özellikleri
2 Anonim halk şiiri
3 Mani- ninni
4 Bilmece- türkü
5 Âşık edebiyatının genel özellikleri
6 Âşıkların yetişme biçimleri
7 Âşıklık Gelenekleri
8 Ara Sınav
9 Âşık edebiyatında etkileşim
10 Heceli türler
11 Aruzlu türler
12 Tekke şiirinin genel özellikleri
13 Tekke şiirinde biçim, dil ve anlatım
14 Halk şiiri ve eğitim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arat, Reşit Rahmeti (1965). Yüzyıllar Boyunca Halk Şairleri. İstanbul: Atlas.
Banarlı, Nihat Sami (tarihsiz). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara: MEB Yayınları, 1.
Boratav, Pertev Naili (1982) Folklor ve Edebiyat. İstanbul.
Devellioğlu, Ferit (1989) Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat. Ankara.
Elçin, Şükrü (1984) Halk Edebiyatı Araştırmaları. Ankara, I-II.
Ergun, Saadet Nüzhet (1937) Halk Edebiyatı Antolojisi. İstanbul.
Güney, Eflatun Cem (1971) Folklor ve Halk Edebiyatı. İstanbul: MEB Yayınları.
Yardımcı, Mehmet (2008) Başlangıcından Günümüze Halk Şiiri- Âşık Şiiri- Tekke Şiiri. Ankara: Ürün Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, tartışma, çözümleme ve birleşim yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10-11

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11422531142253
ÖK.21422531142253
ÖK.31422531142253
ÖK.41422531142253
ÖK.51422531142253