DERS ADI

: SEÇMELİ III (YENİ TÜRK EDB.ŞİİR İNCELEMELERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKÖ 4014 SEÇMELİ III (YENİ TÜRK EDB.ŞİİR İNCELEMELERİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bir şiiri içerik ve biçim bakımından bütün hâlinde inceleyebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şiiri, şairin psikolojik durumu ve yaşadığı dönemi dikkate alarak inceleyebilme.
2   Şairin bütün şiirlerini ve etkilendiği şairleri göz önünde bulundurarak tahlil yapabilme.
3   Şiiri oluşturan öğeleri esas alarak metni analiz edebilme.
4   Şiirleri yeni terminoloji çerçevesinde sorgulayabilme.
5   Öğrencilere şiir tahlil etme becerisi kazandırabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ana çizgileriyle başlangıçtan günümüze Türk Şiiri. Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bir bakış.
2 Şiirde açıklık ve kapalılık meselesi üzerine düşünceler, I. Yeni ve II. Yeni şiirinin bu bağlamda sorgulanması.
3 Şiir dilinin incelenmesi, muhteva ve şekil bakımından şiire yaklaşım.
4 Şiir dilinde imge, kısa ve eksiltili anlatım
5 Şiir dilinde göstergelerin anlam yönünden değerlendirilmesi
6 Anlam çerçevesi, göndergesel anlam, yan anlamlar, çağrışımlar
7 Şiirde hayal, duygu ve düşünce
8 Ara Sınav
9 Şiirin biçim bakımından değerlendirilmesi
10 Vezin, kafiye, ses tekrarları vb. ahenk unsurları
11 Şiirin üslup bakımından değerlendirilmesi
12 Şiirin içerik ve biçim bakımından incelenmesinde izlenecek yöntemler.
13 Şiirin zihniyet, yapı, tema, dil ve ahenk bakımından incelenmesi
14 Şiir tahliline yönelik bilgiler ışığında, örnek şiir çözümlemeleri.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ank., 2009.
- Doğan Aksan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, Ank., 1995; Cumhuriyet Döneminden Bugüne Örneklerle Şiir Çözümlemeleri,Ank., 2004.
- Şerif Aktaş, Şiir Tahlili Teori ve Uygulama,Ank., 2009.
- Nurullah Çetin, Şiir Çözümleme Yöntemi, Ank.,2009; Şiir Tahlilleri 1, Ank., 2008.
- Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler, İst., 1969.
- Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 1, İst., 1975; Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, İst.,1975.
- Hüseyin Tuncer, Edebiyat Araştırma ve İncelemeleri, İzmir, 1998.
- Doğan Günay, Metin Bilgisi, İst., 2007.
- Mehmet Yalçın, Şiirin Ortak Paydası I Şiirbilime Giriş, II Kuram ve Çözümlemeler,İst., 2010.
- Mustafa Durak, Şiir Cini, İst., 2007.
- Erdoğan Alkan, Şiir Sanatı, İst., 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seckin.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 14.00- 17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 5 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12334521124143
ÖK.22334521124143
ÖK.33224521124143
ÖK.44343531134143
ÖK.52322211111131