DERS ADI

: TÜRK EDEBİYATI TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKÖ 3016 TÜRK EDEBİYATI TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Başlangıcından günümüze Türk edebiyatındaki değişim ve gelişmeleri öğreterek Türk edebiyatının, Türk kültürünün değerlendirilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk edebiyatının tarihî gelişimini öğrenir ve ana dönüm noktalarını sebepleriyle beraber kavrar
2   Edebiyattaki değişimden hareketle toplumdaki değişimleri anlar.
3   Edebiyat Tarihi ve edebiyat tarihçiliğinin gelişimini ve bu türün en önemli isimlerini tanır. Edebiyat tarihi kaynaklarından yararlanmayı bilir.
4   Türk kültürünün zenginliğinin farkına varır ve kültürüne sahip çıkma bilinci, duyarlılığı geliştirir.
5   Türk edebiyat tarihi içinde yer alan temel eserleri, şair ve yazarları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyat Tarihine Nedir Edebiyat Bilimi ve Edebiyat Tarihi
2 İslamiyet öncesi Türk edebiyatı; Türk destanları.(8.yy.-10.yy)
3 Sözlü Edebiyat Ürünleri, Yazılı Edebiyat Ürünleri.
4 İslamiyet in Etkisi Altındaki Türk Edebiyatı(11.-12.yy)Kutadgu-Bilig, Divan-ı Lügat-it Türk, Divan-ı Hikmet, Hiybet ül Hakayık.
5 13. yy. Türk Edebiyatı(Divan-Halk Edebiyatı)
6 Tasavvuf Edebiyatı(Yunus Emre)
7 14.yy. Türk Edebiyatı(Âşık Paşa, Gülşehri, Karagöz, Meddah Hikâyeleri)
8 Ara Sınav
9 15.yy. Türk Edebiyatı(Dede Korkut Hikâyeleri, Ali Şir Nevai vb.)
10 16.yy. Türk Edebiyatı(Fuzuli, Köroğlu, Pir Sultan Abdal vb.)
11 17.yy. Türk Edebiyatı(Nabi, Gevheri, Karacaoğlan vb.
12 18.yy. Türk Edebiyatı(Nedim, Aşık Ömer vb.)
13 19.yy. Türk Edebiyatı( Erzurumlu Emrah, Dadaloğlu, Yenişehirli Avni, Enderunlu Vasıf vb.)
14 20.yy. Türk Edebiyatı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Köprülü, Fuat(1920-21)Türk Edebiyat Tarihi 1,2.İstanbul.
Karaalioğlu, S.Kemal(1980) Türk Edebiyatı Tarihi, Cilt 1.2.3.4. İstanbul
Genç, İlhan (2011) Eski Türk Edebiyatı Tarihi Giriş, Cilt 1, İzmir
Kocatürk,V. Mahir (1970) Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara
Mengi, Mine ( 2003 )Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara
Banarlı, N.S. 1983; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt, Etkin Öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10-11

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11232321122111
ÖK.21122321122111
ÖK.31121331111111
ÖK.41121431112111
ÖK.51131431112111