DERS ADI

: GK SEÇ. I (MESLEK ETİĞİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 4013 GK SEÇ. I (MESLEK ETİĞİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT TAHİR KAHRAMAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkçe öğretmeninin insanlığa, toplumuna, öğrencilerine karşı sorumluluklarını öğretmek; bu sorumlulukları günlük yaşamında ve meslek yaşamında nasıl uygulayacağına ilişkin öneriler geliştirmek ve bunlara uygulama örnekleri vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçe öğretmeninin, insanlığa ve doğal çevreye karşı sorumluluklarını öğrenme
2   Toplumuna karşı sorumluluklarını tanıma
3   Öğrencilerine karşı sorumluluklarını kavrama
4   Türkçenin toplumsal yaşamda doğru kullanılabilmesine Türkçe öğretmeninin katkılarını bilme
5   Araştırma ve yayın yapmanın etik ilkelerinin neler olduğunu öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe öğretmeninin, insanlığa ve doğal çevreye karşı sorumlulukları
2 Topluma karşı bir aydın olarak sorumlulukları
3 Topluma karşı bir öğretmen olarak sorumlulukları
4 Öğrencilerine karşı, tutum ve davranışlarıyla örnek olma sorumluluğu
5 Öğrencilerine karşı, eğitim öğretim bakımından sorumluluğu
6 Öğrencilerine karşı, nesnel yansız davranma sorumluluğu
7 Öğrencilerinin başarı düzeylerini değerlendirmede adil davranma sorumluluğu
8 Arasınavı
9 Yasalara ve yönetime karşı sorumlulukları
10 Araştırma uygulama ödevlerinin değerlendirilmesi
11 Öğrencilerine, bir araştırmacı olarak örnek olma sorumluluğu
12 Araştırmalarını yazıya dökme ve yayımlama sırasında uyulması gereken ilkeler
13 Türkçe öğretmeninin, toplumsal yaşamda Türkçenin doğru kullanılması için sorumlulukları
14 Yabancı dillere karşı Türkçeyi koruma ve geliştirme sorumluluğu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Evans Gıllıan R. (çev. Ebru Kılıç), Akademisyenler ve Gerçek Dünya, İstanbul 2007; Day Robert A. (çev. Gülay Aşkar Altay), Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır , Ankara 2003; Arsel İlhan, Aydın ve Aydın , İstanbul 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, tartışma, soru yanıt, örnek uygulamaları inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tahir.kahraman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10-11

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 1 1
Sunum Hazırlama 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11524111314534
ÖK.21524111314534
ÖK.31524111314534
ÖK.41524111314534
ÖK.51524111314534