DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 3018 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrenci;
1. Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini kavrar.
2. Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini analiz eder.
3.Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri karşılaştırır.
4. Türk Eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştır.
5. Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını hatırlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini anlayabilme
2   Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini çözümleyebilme
3   Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri açıklayabilme
4   Türk Eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştırma
5   Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını hatırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türklerin Müslüman olmalarından önce eğitim sistemleri
2 Türklerin Müslüman olmalarından sonra İç Asya Müslüman Türkleri ve Karahanlılarda eğitim
3 Selçuklularda eğitim
4 Anadolu beyliklerinde eğitim
5 Osmanlıların kuruluş döneminde eğitim
6 Osmanlıların kuruluş döneminde eğitim Osmanlıların Yükselme döneminde eğitim
7 Türk eğitim sisteminde ilk yenileşme hareketleri
8 Ara sınav
9 Tanzimat döneminde eğitim
10 I.Meşrutiyet ve Mutlakıyet dönemlerinde eğitim
11 II. Meşrutiyet döneminde eğitim
12 Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim
13 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1923- 1946 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1946- 1980
14 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1981- 2011
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Akyüz, Y.(2010) Türk Eğitim Tarihi.Ankara: APegem Akademi Yay.
Yardımcı kaynaklar: * Kaya, Y.K.(1977) İnsan Yetiştirme Düzenimiz.Ankara:Nüve Matbaası
*Tanilli, S.(1981) Uygarlık Tarihi.İstanbul: Say Yayınları
*Koçer, H.A.(1971) Eğitim Tarihi.Ankara: Sevinç Matbaası
*Kanad,F.(l963) Pedagoji Tarihi.İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
*Atuf , K(1932) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Devlet Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Problem çözme, bireysel çalışma ve araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 24 1 24
Uygulama 6 1 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 2 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15533
ÖK.25533
ÖK.35533
ÖK.45533
ÖK.55533