DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI: NESİR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4506 ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI: NESİR ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

1950 li yıllardan günümüze Türk roman, öykü ve tiyatrosundaki genel durumu, topluluk ve eğilimleri kavratmak, Türk romanının bugününü kavratmak, geçmişiyle karşılaştırmak ve bütünleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş Türk yazarlarının roman ve öykülerini yorumlayabilme ve analiz edebilme.
2   Çağdaş Türk roman ve öyküsünün kaynaklarını kavrayabilme ve geçmişle olan bağlarını kurabilme.
3   Çağdaş Türk romanındaki eğilimleri ve Batı edebiyatı ile olan ilişkilerini kavrayabilme.
4   Öğrendiği edebiyat kuramlarını çağdaş roman ve öykü metinleri üzerinde uygulayabilme.
5   Modern Türk roman ve öyküsünü etkileyen siyasî, sosyal ve kültürel olayları kavrayabilme ve yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cumhuriyet devri Türk edebiyatının günümüze etkisi ve mirası.
2 Roman türü, yeni roman anlayışı, Karnaval ve roman düşüncesi
3 Sabahattin Ali, romancılığı ve Kürk Mantolu Madonna romanının incelenmesi
4 Tarık Dursun K., romancılığı ve öykücülüğü, Denizin Kanı romanının incelenmesi.
5 Oğuz Atay, sanatı ve Oyunlarda Yaşayanlar adlı tiyatrosunun incelenmesi
6 Ahmet Hamdi Tanpınar, öykücülüğü ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü adlı romanının incelenmesi
7 Ferit Edgü, edebiyatımızdaki konumu ve O (Hâkkari de Bir Mevsim) romanının incelenmesi
8 Ara sınav
9 Latife Tekin, romancılığı ve Sevgili Arsız Ölüm romanının incelenmesi
10 Leyla Erbil ve Üç Başlı Ejderha adlı nouvellasının incelenmesi
11 Bilge Karasu ve Gece romanının incelenmesi.
12 Ayfer Tunç, öykücülüğü ve Evvelotel adlı eserinin incelenmesi
13 İhsan Oktay Anar, romancılığı ve Suskunlar romanının incelenmesi.
14 Hasan Ali Toptaş, romancılığı ve Gölgesizler romanının incelenmesi
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Sabahattin Ali (2011), Kürk Mantolu Madonna, İstanbul: YKY
-Ahmet Hamdi Tanpınar (1992), Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: Dergâh Yay.
-Tarık Dursun K. (1994), Denizin Kanı, İstanbul: Bilgi Yay.
-Oğuz Atay, Oyunlarda Yaşayanlar, İstanbul: İletişim Yay.
-Latife Tekin (1983), Sevgili Arsız Ölüm, İstanbul: Adam Yay.
-Leyla Erbil (2005), Üç Başlı Ejderha, İstanbul. Metis.
- Hasan Ali Toptaş, Gölgesizler, İstanbul: İletişim Yay.
-Ayfer Tunç (2009), Evvelotel, İstanbul: Can Yay.
-İhsan Oktay Anar (2010), Suskunlar, İstanbul: İletişim Yay.
-Bilge Karasu, Gece, İstanbul: Metis Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, metin çözümleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

O gün işlenecek konuya hazırlanılmış olarak gelinmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.durmaz@deu.edu.tr, s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1545
ÖK.2545
ÖK.3545
ÖK.4545
ÖK.5545