DERS ADI

: ALAN SEÇ-II: ÇOCUK EDEBİYATI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2514 ALAN SEÇ-II: ÇOCUK EDEBİYATI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

1.Çocuk ve çocuk edebiyatı kavramlarını kazandırmak. 2.Çocuk Edebiyatı sahasında yapılan araştırmaları,şiir,hikaye,roman vs. edebi türleri inceleme suretiyle bütün bu malzemenin çocukların zihni ve ruhi gelişiminde oynadığı rolü tespit etmek ve kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrencinin Çocuk ve Çocuk Edebiyatı kavramlarını tanıması.
2   2. Çocuk edebiyatının tarihçe ve gelişimini tanıması.
3   3. Çocuk Edebiyatının genel edebiyat bilimi veya sahasındaki yeri gibi kavram ve problemleri anlama ve kavramasını sağlamak.
4   4. Çocuk Edebiyatı sahasında bulunan edebi ürünleri tanıması, anlaması.
5   5. Çocukların eğitiminde bu bilgileri uygulayabilme kabiliyeti kazanması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk nedir Hayat-Çocuk-Edebiyat . Okuma alışkanlığı
2 Çocuk Edebiyatı Kültürü
3 Dünyada ve Türkiye de çocuk edebiyatı
4 Çocuk edebiyatının hedefleri ve yaratıcılık
5 Çocuk edebiyatında klasik masal ve masal geleneği
6 Sözlü gelenekte çocuk edebiyatı ürünleri
7 Çocuk kitaplarının özellikleri
8 Ara sınav
9 Çocuk şiirlerinin özellikleri
10 Okul öncesi çocuk edebiyatının özellikleri
11 Çocuk edebiyatından eğitimde yararlanma
12 Resimli kitaplar ve özellikleri
13 Çizgi romanlar ve Çizgi filimler
14 Çocuk ve kitap
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Hece Dergisi.Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı.Yıl:9 Sayı:104 105. 2005
2 Çocuk Edebiyatı Yıllığı Yıl:1987 ,1988 Gökyüzü Yayınları
3 Şirin,Mustafa Ruhi;Çocuk Edebiyatı İst.1998
4 Cüceloğlu,Doğan;İçimizdeki Çocuk.Remzi Kitabevi İst.1992
5 Çeviri Çocuk Edebiyatı Kaynakçası. Metris Çeviri,1991
6 Tuncer, Nilüfer ;Çizgi Romanlar.Hacettepe Üniversitesi Doçentlik Tezi.
Ayrıca çocuk klasiklerinden romanlar, hikayeler, şiirler vs. edebi ürünlerden kitaplar seçilerek okutulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.bozkaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545