DERS ADI

: ALAN SEÇ-IV:ORTA TÜRKÇE METİN İNCELEMELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3514 ALAN SEÇ-IV:ORTA TÜRKÇE METİN İNCELEMELERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Orta Türkçe dönemini ve Türk Dili tarihindeki yerini bilmek, Orta Türkçe metinleri tanımak, dönemin ses ve şekil bilgisini kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Orta Türkçe döneminin Türk dili Tarihi açısından yerini kavrayabilme.
2   2. Orta Türkçe döneminin önemli metinlerini öğrenebilme.
3   3. Orta Türkçe döneminin yazım özelliklerini bilme.
4   4. Orta Türkçe döneminin ses ve şekil bilgisini kavrayabilme.
5   5. Orta Türkçe döneminin fiil ve isim çekimlerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Orta Türkçenin Türk Dili Tarihindeki yeri
2 Orta Türkçe metinleri hakkında bilgi
3 Orta Türkçe döneminin genel özellikleri
4 Orta Türkçe döneminin ses bilgisi özellikleri
5 Orta Türkçe döneminin şekil bilgisi özellikleri
6 Orta Türkçe döneminide isim çekimi
7 Orta Türkçe döneminide fiil çekimi
8 Ara sınav
9 Divanü Lügati't-Türk metin incelemesi
10 Divanü Lügati't-Türk metin incelemesi
11 Kutadgu Bilig metin incelemesi
12 Kutadgu Bilig metin incelemesi
13 Atebetü'l-Hakayık metin incelemesi
14 Atebetü'l-Hakayık metin incelemesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Atalay, Besim, Divanü Lügati't-Türk (Çeviri) Cilt I, II, III, IV, TDK Yayınları, Ankara, 2006.
2 Arat, Reşit Rahmeti, Atabetül'l-Hakayık (Edip Ahmed B. Mahmud Yükneki), Ankara, TTK Yayınları,1992.
3 Arat, Reşit Rahmeti, Kutadgu Bilig I (Metin), Ankara, TDK Yayınları, 1947.
Arat, Reşit Rahmeti, Kutadgu Bilig II (Çeviri), Ankara, TDK Yayınları, 1959.
4 Arat, Reşit Rahmeti, Hzl: Kemal Eraslan, Osman Fikri Sertkaya, Nuri Yüce) Kutadgu Bilig III (İndeks), İstanbul, 1979.
5 Clauson, Sir Gerard, An Etimological Dictionary of Pre-Thirteenth-Century Turkish, Oxsford University Pres, 1972.
6 Caferoğlu, Ahmet, Eski Uygur Türkçesi Sözlüğü, TDK Yayınları, Edebiyat Fakültesi Basımevi, İstanbul, 1968.
7 Gabain, A. Marie von: (çev.: Mehmet Akalın) Eski Türkçenin Grameri, TDK Yayınları, Ankara, 1995.
8 Ercilasun, Ahmet Bican, Kutadgu Bilig Grameri-Fiil, Ankara, 1984.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.bozkaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555