DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÖ 4013 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BANU ÖZEVİN TOKİNAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretim yöntemlerine hakim olabilme, sınıf ve yaş özelliklerine göre, kazanıma uygun, etkili müzik dersleri hazırlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminin temel ilkelerini bilme
2   Nota eğitimini, müzikal süreçten kopmadan gerçekleştirebilme
3   Kazanıma uygun bir müzik dersi planlayabilme
4   Müzik eğitimini bir bütün olarak görebilme
5   Çağdaş müzik eğitim yöntem ve yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kullanarak ders etkinlikleri hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grafik notasyon
2 Grafik notasyon
3 Nota öğretim yöntemleri
4 Nota öğretim yöntemleri
5 İşbirlikli öğrenme- Birlikte öğrenme
6 İşbirlikli öğrenme- Birlikte öğrenme
7 Çalışma yaprağı hazırlama
8 Vize sınavı
9 Kodaly yöntemi - ritmik gelişim
10 Kodaly yöntemi - fonomimi
11 Kodaly yöntemi - fonomimi
12 Kodaly yöntemi - şarkı söyleme
13 Kodaly yöntemi - etkili müzik dinleme
14 Mikro öğretim tekniği ile sunumlar
15 Finaıl sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
3- Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
4- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
5- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
6- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
7- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
8- Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, doğaçlama, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= ödev ve devam

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr, banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Dosya Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1113555555555
ÖK.2113555555555
ÖK.3113555555555
ÖK.4113555555555
ÖK.5113555555555