DERS ADI

: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 1024 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları hakkında gerekli olan bilgi ve anlayışları kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrayabilme
2   Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrayabilme
3   Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilme
4   Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli oluş
5   Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ile Psikoloji İlişkisi, Temel Kavramlar ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2 Gelişim Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler
3 Fiziksel Gelişim
4 Bilişsel Gelişim
5 Dil Gelişimi
6 Kişilik Gelişimi
7 Ahlak Gelişimi
8 Ara Sınav
9 Öğrenme Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler
10 Klasik Koşullanma
11 Edimsel Koşullanma
12 Sosyal Öğrenme Kuramı
13 Gestalt Kuramı
14 Bilgiyi-İşleme Kuramı Motivasyon ve Bireysel Farklılıklar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca (Akboy), R. ( 2007). Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zeka. İzmir: Dinazor Kitabevi.
Deniz, M. E. (Edt) (2011) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık
Kaya, A. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayınları.
Senemoğlu, N. (2007) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Avanoğlu-Kızıltepe, Z. (2004). Öğretişim Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım. İstanbul: Merteks.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav, soru-cevap

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asliuzbas@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511