DERS ADI

: BEDEN EĞİTİM VE OYUN ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNÖ 2014 BEDEN EĞİTİM VE OYUN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYFER KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmeni adaylarının, Beden Eğitimi ve Oyunun temelini oluşturan bilgileri öğrenmelerini, bu konuda becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareket ve Egzersize ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme
2   Hareket, Egzersiz, Beden Eğitimi ve Motor becerilere ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme
3   Snıf içi oyunlara ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.
4   Beden Eğitimi dersine ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.
5   Beden Eğitiminde temel motor becerilerin (yürüyüş, koşu, denge, sürünme, atma-tutma, tırmanma, kaldırma-taşıma vb.) ve Temel Cimnastik Egzersizlerine (baş, omuz, kollar, gövde, kalça, bacaklar, karın vb) ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.
6   Topla, Çemberle ve Sopayla Yapılan Egzersizlere ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.
7   İple, Oturma Sırasıyla, Parmaklıkla ve Eşli Yapılan Egzersizlere ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.
8   Geliş Alan Oyunlarına ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareket, Egzersiz Kavramları, Çeşitleri ve geniş alan oyun uygulamaları
2 Motor Beceri, Beden Eğitimi Kavramları, Sınıflamaları ve geniş alan oyun uygulamaları
3 Sınıf İçi Oyun Bilgileri ve geniş alan oyun uygulamaları
4 Beden Eğitimi Dersine İlişkin Bilgiler ve geniş alan oyun uygulamaları
5 Beden Eğitiminde Temel Motor Becerilerin (yürüyüş, koşu, denge, sürünme, atma-tutma, tırmanma, kaldırma-taşıma vb.) ve geniş alan oyun uygulamaları
6 Temel cimnastik egzersizlerine (baş, omuz, kollar, gövde, kalça, bacaklar, karın vb) ve geniş alan oyun uygulamaları
7 Eşli Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları
8 Ara sınav
9 Topla Yapılan Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları
10 İple Yapılan Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları
11 Çemberle Yapılan Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları
12 Sopayla Yapılan Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları
13 Oturma Sırasıyla Yapılan Egzersizler ve geniş alan oyun uygulamaları
14 Parmaklıkla Yapılan Egzersizler ve geniş alan uygulamaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akandere, M. (2006). Eğitici okul oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
Çoban, B. Ünveren, A. (2007). Beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Güneş, H. (2004). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Günsel, A.M. (2004). İlköğretimde beden eğitimi ve uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Hazar, M. (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Ankara: Tütibay Yayınları.
Kale, R. (2007). İlköğretimde beden eğitimi ve oyun öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Mengütay, S. (1999). Okulöncesi ve ilkokullarda hareket gelişimi ve spor. Ankara: Tütibay Yayınları.
Özer, D. Özer, K. (1998). Çocuklarda motor gelişim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özsu, N. (2008). Okullarda spor eğitimi. İzmir: Dumat Ofset.
Pehlivan, H. (2005). Oyun ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri ve saha uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Sunum hazırlama 0 0 0
Diğer 1 8 8
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Ödev hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.535
ÖK.635
ÖK.735
ÖK.835