DERS ADI

: AMERİKAN EDEBİYATINDA PSİKOLOJİK TEMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3009 AMERİKAN EDEBİYATINDA PSİKOLOJİK TEMALAR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin dil, psikanaliz, yazın ilişkisini kavradıktan sonra metinleri psikanalitik açıdan eleştirel biçimde değerlendirebilecek donanıma sahip olmalarını hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikanalitik açıdan metin çözümlemesi yapabilme
2   Psikanaliz tarihinin belli başlı düşünürleri hakkında fikir sahibi olma
3   Yazın, dil, psikanaliz bağlantısını kavrayabilme
4   Psikanaliz, psikiyatri, felsefe arasındaki ortak ve farklı noktaları tartışabilme
5   Psikanalitik literatürü izleyebilme
6   Psikanalitik inceleme yazıları oluşturulabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikanalizin Tarihi (Ruhçözümlemesine Giriş Konferansları ndan seçmeler)History of Psychoanalysis, Why Psychoanalysis , Why Freud Dersin tanıtımı ve tartışma
2 Freud'un bilinçdışı kavramı, topografik model ve libido kuramı Freud, "Some Elementary Lessons in Psychoanalysis " (1938), Freud, "The Unconscious" (1915), Freud, "The Libido Theory" (1923), Freud, "The Relation of the Poet to Daydreaming" (1908), Freud, "A Connection Between a Symbol and a Symptom" (1916), Freud, "Dostoyevsky and Parricide" (1928) Okuma ve Tartışma
3 Çağdaş Amerikan romanı üzerinde Freud düşünceleri kapsamında analiz: Walker Percy, Love in the Ruins Okuma ve Tartışma
4 Çağdaş Amerikan şiiri üzerinde Freud düşünceleri kapsamında analiz: H.D., Tribute to Freud Okuma ve Tartışma
5 Nesne ilişkileri okulu: Greenberg and Mitchell, Object Relations in Psychoanaltic Theory Okuma ve Tartışma
6 Klein, Winnicott, Bion üzerine tartışma: Mitchell, Freud and Beyond: A History of Modern Psychoanalytic Thought Okuma ve Tartışma
7 Christopher Bollas: The Shadow of the Object Okuma ve Tartışma
8 Ara sınav Yazılı değerlendirme
9 Çağdaş Amerikan romanı seçilerek nesne, zamansallık ve kendilik kavramlarının tartışılması: Selected parts from Gertrude Stein s The Making of Americans Okuma ve Tartışma
10 Çağdaş Amerikan romanı seçilerek nesne, zamansallık ve kendilik kavramlarının tartışılması: Philip K. Dick, A Maze of Death Okuma ve Tartışma
11 Jacques Lacan, Ecrits Okuma ve Tartışma
12 Luce Irigaray, Speculum of the Other Woman Okuma ve Tartışma
13 Çağdaş Amerikan şiiri üzerine postyapısalcı, psikanalitik, feminist inceleme: Rachel Blau DuPlessis and Susan Howe Okuma ve Tartışma
14 Genel değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Derste kullanılacak metinler ders içeriğinde belirtilen birincil kaynaklardır

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler: Psikanaliz kuramını tarihsel çerçevesi içinde öğrencilere tanıtılması ile başlayıp yazınsal metinlerin psikanalitik açıdan bu açıdan incelemesi biçiminin anlatımı ile sonlanan sunumlar dizisidir.
Tartışma: Öğrencilerin derse aktif katılımını sağlayarak düşüncelerini paylaşmalarını sağlar.
Ödev: Öğrencilerin seçecekleri bir metin üzerindeki psikanalitik incelemesidir.
Vize: Öğrencilerin dersin ilk yarısındaki performansını değerlendirmeyi hedefler.
Final: Öğrencilerin dersin tümündeki performansını değerlendirmeyi hedefler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bu ders sonunda öğrenciler
1. Psikanaliz tarihi hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olacak
2. Dil ve psikanaliz arasındaki bağlantıyı kavrayacak
3. Kuramsal olarak öğrendiklerini yazınsal metinleri yorumlamakta kullanabilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6