DERS ADI

: EDEBİYATA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1013 EDEBİYATA GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, şiir, anlatı ve oyun gibi yazınsal türlerin tanıtılması ve irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimleri öğrencilerle tartışmayı hedefler. Seçilen metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur. Öğrencilerin yazınsal metin incelemesine ait kavramları edebi metinlerinin analizinde kullanmalarını sağlamak dersin amaçları arasında yer alır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyat çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Edebiyat çalışmaları ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Edebi metinlerin çözümlemesini yapabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Edebiyat çalışmalarında kullanılan kuramsal yaklaşımları bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şiir: Şiirin Tanımı, Şiirin öğeleri, İmgeler, Söz Sanatları gibi şiir sanatının temel özelliklerinin anlatılması Tanışma
2 Şiir İncelemesi Sınıf Tartışması
3 Şiir İncelemesi Sınıf Tartışması
4 Anlatı: Tanımı, Öğeleri, karakter analizi, olay örgüsü, mekan algısı gibi anlatı türünün temel özelliklerinin anlatılması ve örneklerle anlatılanların desteklenmesi. Sınıf Tartışması
5 Öykü incelemesi Sınıf Tartışması
6 Öykü incelemesi Sınıf Tartışması
7 Öykü incelemesi Sınıf Tartışması
8 Ara sınav
9 Tiyatro: Tanımı, teknikleri, öğeleri. Sınıf Tartışması
10 Oyun incelemesi Sınıf Tartışması
11 Oyun incelemesi Sınıf Tartışması
12 Oyun incelemesi Sınıf Tartışması, Genel Tekrar
13 Oyun incelemesi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barnet, Sylvan, Morton Berman, and William Burto, eds. An Introduction to Literature. New York: Longman, 1997. Kennedy, X. J., and Dana Gioia. Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, and Drama. New York: Harper, 1995.
Landy, Alice S. The Heath Introduction to Literature. Lexington, MA: Heath, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dilbilgisi kurallarına uyulması, tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması,
Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 oranında derse katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.2555
ÖK.3555535
ÖK.4555
ÖK.555555