DERS ADI

: AMERİKA'DA GERÇEKÇİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3021 AMERİKA'DA GERÇEKÇİLİK ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN AVCI

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İç Savaş döneminden başlayarak 1. Dünya Savaşı na kadar olan süreçteki belli başlı Amerikalı yazarları ve eserlerini incelemek, bir önceki dönemle kıyaslayarak yeni bir yüzyıla doğru ilerleyen Amerika nın kültürel, yazınsal ve toplumsal dinamiklerini ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   edebiyat-şehirleşme, edebiyat-sanayi, ve edebiyat-iş kavramları arasındaki ilişkiyi kavrar.
2   kente göç etmenin edebiyattaki izlerini sürer.
3   gerçekçi dönemin özelliklerini bilir ve bu çerçevede toplumsal-sanatsal eleştiri yapabilir.
4   Amerikan edebiyatının 19. yy. ortalarından itibaren sergilediği değişimleri fark ve tespit eder.
5   Amerikan yazınında sınıf kavramının farkına varır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- American Realism: What is Old and What is New Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
2 The Art of Fiction, Henry James "The Beast in the Jungle", Henry James Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
3 A Typical Novel (Hamilton Wright Mabie, 60-69) Selections from `The Editor s Study (William Dean Howells, 70-98) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
4 William Dean Howells and the Realism of Commonplace (V. L. Parrington, 201-210) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
5 "An Adventure in the Upper Sea", Jack London "Small Boat Sailing", Jack London Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
6 Three Essays on Naturalism (Frank Norris, 167-174) Norris Historically Viewed (Richard Chase, 296-300) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
7 "The Dual Personality of Slick Dick Nickerson", Frank Norris Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
8 ARASINAV
9 Naturalism and Local Colorists The Naturalism of Mr. Dreiser (Stuart P. Sherman, 188-196) The Art of Theodore Dreiser (Randolph Bourne, 197-200) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
10 American Literary Naturalism: The Example of Dreiser (Donald Pizer, 344-354) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
11 "A Doer of the Word", Theodore Dreiser Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
12 "The Return of the Private", Hamlind Garland "Open-Boat", Stephen Crane Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
13 Mark Twain and the Earlier Realism (Robert Falk, 301-308) Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
14 GENEL TEKRAR SINIF TARTIŞMASI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Documents on American Realism and Naturalism (ed. Donald Pizer)
"The Beast in the Jungle", Henry James
"An Adventure in the Upper Sea", Jack London
"Small Boat Sailing", Jack London
"The Dual Personality of Slick Dick Nickerson", Frank Norris
"A Doer of the Word", Theodore Dreiser
"The Return of the Private", Hamlind Garland
"Open-Boat", Stephen Crane

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek, sunum yapabilmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Bir arasınav
2. Bir dönemsonu sınavı

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, gerçekçilik ile ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hedr gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14455
ÖK.23444
ÖK.3554454
ÖK.455454
ÖK.555535355