DERS ADI

: AMERİKAN ŞİİRİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3022 AMERİKAN ŞİİRİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders modern şiiri konu alır.
Modern şiirin ayırd edici özellikleri, modernizmin konuları, tekniğine odaklanılarak edebiyat eleştiri yöntemleri bağlamında ve
tarihi ve estetik anlayış eşliğinde incelenecektir.
Birinci dünya savaşından itibaren İngiliz, İrlanda ve Amerikan şairleri, görsel (Imagist) şiir, ve Harlem rönesansı boyunca
incelenecek olan bazı şairler çöye sıralanabilir: T. S. Eliot, Ezra Pound, Marianne Moore,
Elizabeth Bishop, Emily Dickinson, Robert Frost, HArt Crane, Williams Carlos Wiliams, Edna St. Vincent Millay,Wallace Stevens...

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   modern şiirin belli başlı tartışma konularını şiir geleneği içinde ayırt etme.
2   modern şiir incelemesine ilişkin eleştiri kuramlarını tanıyabilme.
3   şiir inceleme yetileri edinme.
4   şiir inceleme yetileri edinme ve eleştirel yaklaşımla yorum yetisi geliştirme.
5   çağdaş Amerikan edebiyatı kapsamında modern şiirin yeri hakkında anlayış geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikada sanat, edebiyat ve şiirde modernism: Değişen dünyada edebi akımlar; Birinci Dünya Savaşı, Avrupa ve Amerika Birleşik devletlerinde Edebiyat ortamı. William Butler Yeats; T. S. Eliot; Ezra Pound Sunum
2 Robert Frost Sunum/çalışma grubu/ tartışma
3 William Butler Yeats Sunum/çalışma grubu/ tartışma
4 Ezra Pound Görsel Şiir akımı (Imagism) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
5 T. S. Eliot Sunum/çalışma grubu/ tartışma
6 Hart Crane Williams Carlos Williams Sunum/çalışma grubu/ tartışma
7 Langston Hughes; Claud Mc.Kay; Countee Cullen; Harlem Rönesans Sunum/çalışma grubu/ tartışma
8 Arasınav Arasınav
9 Edna St. Vincent Milay; Hilda Doolittle Sunum/çalışma grubu/ tartışma
10 Emily Dickinson Sunum/çalışma grubu/ tartışma
11 Marrianne Moore Sunum/çalışma grubu/ tartışma
12 Wallace Stevens Sunum/çalışma grubu/ tartışma
13 Elizabeth Bishop Sunum/çalışma grubu/ tartışma
14 Sonuç--görüşler. Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Norton Anthology of Modern and Contemporary Poetry Vol.1 Modern poetry. New York: Norton Company 2003.

Ek kaynaklar dersin blog sayfasında her ders öncesinde güncellenir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunumlar dersin içeriğine ilişkin kuramsal bilgi sağlar.
2. Sınıf içi çalışma grupları ve sınıf içi tartışmalar edinilen bilginin pekiştirilmesi ve konu hakkında anlamlı fikir geliştirilmesine olanak sağlar.
3. Sınıf Blog sayfası konu ile ilgili en son tartışma, yorum ve kaynaklara eişimi sağlar.
4. Ara sınav öğrencinin ilgili sınav tarihine kadar edinmiş olduğu bilgi ve beceriyi sınar.
5. Final sınavı öğrencinin dönem içinde edinmiş olduğu bilgi ve beceriyi sınar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bu ders sonunda öğrenciler,
1. Şiir tekniği ile ilgili temel kavramların anlam bilgisine sahip olacak
2. Şiirde yer alan temaların, dönemin kendine has sosyo-politik ve sanatsal duruşuyla olan etkileşimini yorumlayabilecek
3. Edebi akımlarla etkileşim halinde olan Amerikan şiirini kuramsal yaklaşımları da kullanarak inceleyebilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse hazırlıklı olarak, düzenli katılımı beklenir.
2. Öğrencinin akademik kurallara uyması beklenir.
3. Öğrencinin ders içeriğini takip etmesi ve beklentileri karşılaması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ders öncesinde ve ilgili ders blogunda duyurulacaktir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesinde ve ilgili ders blogunda duyurulacaktir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
sunumlar, tartışma ve sınıf içi faaliyeti 13 3 39
0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.455
ÖK.5