DERS ADI

: AMERİKAN EDEBİYATINDA IRK VE TOPLUMSAL CİNSİYET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4044 AMERİKAN EDEBİYATINDA IRK VE TOPLUMSAL CİNSİYET SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Amerikan edebiyatının çeşitli eserlerini ırk ve toplumsal cinsiyet açısından inceleyerek cinsel kimliklerle etnik mensubiyet arasındaki bağı analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Irk, toplumsal cinsiyet ve kimlik arasındaki bağı farklı perspektiflerden Amerikan edebiyatı yapıtlarında analiz etmek.
2   Amerikan toplumunda "kadın" ve "siyahi" olmanın yansımalarını metinler içerisinde inceleyebilme
3   Irk ve toplumsal cinsiyet konularını güç ilişkileri açısından analiz edebilme.
4   Irk ve toplumsal cinsiyet arasındaki bağı farklı kuramsal açılardan inceleyebilmek.
5   Analiz yapma becerisini kazanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Amerikan Toplumunda Irk ve Etnisite Reading Packet 1
3 Kadın ve Irk: Kuramsal Altyapı I Reading Packet 1
4 Kadın ve Irk: Kuramsal Altyapı II Reading Packet 1
5 Ain't I a Woman: Black Women and Feminism Bell Hooks
6 Ain't I a Woman: Black Women and Feminism Zola Neale Hurston
7 Ain't I a Woman: Black Women and Feminism Zola Neale Hurston
8 MIDTERM
9 The Bluest Eye. Toni Morrison
10 The Bluest Eye. Toni Morrison
11 Woman on the Edge of Time. Marge Piercy
12 Woman on the Edge of Time. Marge Piercy
13 Last Standing Woman Winona Laduke
14 Last Standing Woman Winona Laduke
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Hooks, Bell. Ain't I a Woman: Black Women and Feminism. South End, 1979.
Hurston, Zola Neale. Their Eyes Were Watching God. New York; Virago, 1986.
LaDuke, Winona. Last Standing Woman. Stillwater, Voyager, 1997.
Morrison, Toni. The Bluest Eye. Boston; Hougton-Mifflin, 1970.
Piercy, Marge. Woman on the Edge of Time. New York: Ballantine, 1976.

Yardımcı Kaynaklar
hooks, bell (2000). Feminism is for Everybody.
hooks, Bell. Where We Stand: Class Matters. Routledge, 2000.
Haslanger, Sally. Gender and Race: (What) Are They (What) Do We Want Them To Be Pg. 154-170, in Feminist Theory: A Philosophical Anthology, eds. Ann E Cudd and Robin O Andreasen. Oxford; Blakwell, 2005.
Gimenez, Martha E. "The Feminization of Poverty: Myth or Reality " Pp. 287-306 in Elizabeth Fee and Nancy Krieger, eds., Women's Health, Politics and Power. Essays on Sex/Gender, Medicine, and Public Health. Amytiville, N.Y.: Baywood Publishing Co., Inc., 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.
5. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zaruridir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre değişiklik gösterir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555