DERS ADI

: KİMYA VE SAĞLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4209 KİMYA VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR LEMAN TARHAN

Dersi Alan Birimler

Kimya (İkinci Öğretim)
Kimya

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin: Kimyasalların Vücuda Alınımı; Etkileri ve Dönüşümü; Bazı Kimyasalların Toksik Etki Mekanizmaları; Bazı Kimyasalların Etki Dozları, Korunma Yolları; Kanser Oluşturucu Kimyasallar; Embriyo Toksik Kimyasallar; Allerji Oluşturan Kimyasallar; Sağlık Riski Oluşturan Kimyasallar konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler bazı kimyasalların vücuda alınım yolları, hücreye etkileri ve dönüşüm yolları konusunda bilgilidir, fikir üretebilir.
2   Bazı kimyasalların metabolizmadaki toksik etki mekanizmaları ve olumsuz etkileri konusunda bilgilidir, ilişkilendirme yapabilir, irdeleyebilir.
3   Bazı kimyasalların etki dozları ve korunma yolları konusunda bilgilidir, fikir üretebilir ve uygulayabilir.
4   Kanser oluşturan kimyasallar ve etki mekanizmaları konusunda bilgilidir, fikir üretebilir.
5   Öğrenciler embriyo toksik, alerjik ve risk grubu oluşturan kimyasallar hakkında bilgilidir, bilinçlidir, gerekli bilgilere ulaşabilir ve fikir üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimyasalların Vücuda Alınımı
2 Kimyasalların Hücredeki Etkileri ve Dönüşümü
3 Kimyasalların Hücredeki Etkileri ve Dönüşümü
4 Bazı Kimyasalların Toksik Etki Mekanizmaları
5 Bazı Kimyasalların Toksik Etki Mekanizmaları
6 Bazı Kimyasalların Etki Dozları
7 Korunma Yolları
8 Arasınav
9 Kanser Oluşturucu Kimyasallar
10 Kanser Oluşturucu Kimyasallar
11 Embriyo Toksik Kimyalar
12 Allerji Oluşturan Kimyasallar
13 Sağlık Riski Oluşturan Kimyasallar
14 Sağlık Riski Oluşturan Kimyasallar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Eric Newsholme, Anthony Leech, Functional Biochemistry in Health and Disease, Wiley Co., 2009.
Yardımcı kaynaklar: Cris C. Enriquez,The Healthy Life, Whitaker House, 2004.
Johan Klavestrand, The Healthy Life: An Approach to Human Wellness, Aet Healthquest, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Soru cevap tekniği, Uygulama, Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DK DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DK * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DK * 0.10 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, derse aktif katılım, ödevlerle gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü
Prof. Dr. Leman Tarhan
e-posta: leman.tarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00 - 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev/Sunum/Rapor hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155355555
ÖK.25555555
ÖK.353555555
ÖK.4535355555
ÖK.555355555