DERS ADI

: İKİNCİ YABANCI DİL IV. ALMANCA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 3040 İKİNCİ YABANCI DİL IV. ALMANCA ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Dil Bilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FİGEN ZİVTCİ AYLAN

Dersi Alan Birimler

Dil Bilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, etkin katılımlı grup çalışmalarıyla öğrencilerin öğrendikleri orta düzey yapılarını uygulamaya geçirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrencinin Almancada farklı yantümce türlerini söyleyebilmesi
2   doğrudan ve dolaylı soru tümcelerini ayırt edebilmesi
3   di'li geçmiş zamanı kullanabilmesi
4   yer ve yönü ayrıntılı olarak açıklayabilmesi
5   gazete iş ilanlarından uygun olanını seçip iletişime geçerek bir iş görüşmesi pratiğini yapabilmesi
6   hayalleri ve yaşamın önemli anları hakkında düşüncelerini aktarabilmesi
7   bir gezi programı oluşturabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hayaller, dilekler ve amaçlar hakkında konuşma "würden+eylemlik" (würden+Infinitiv);
2 Ev arama; evi döşemede tarzları hakkında konuşma zu+eylemlik (Infinitiv mit zu);
3 Yaşamın önemli anları hakkında konuşma
4 Ünlüler hakkında konuşma
5 Geçmişi hatırlama di'li geçmiş zaman 2 (Präteritum); miş'li geçmiş zaman (Plusquamperfekt);
6 Geçmişi hatırlama di'li geçmiş zaman 2 (Präteritum); miş'li geçmiş zaman (Plusquamperfekt); `als', `wenn', ve `nachdem' ile yan tümceler;
7 Seyahat ve Hava Durumu; bir günlük bir gezi programı oluşturma 'würd', 'könnt' ve 'sollt' kullanımı;
8 ARA SINAV
9 Otelleri fiyat açısından karşılaştırma, oda rezervasyonu yapma;
10 Öneriler ve seçenekler doğrudan ve dolaylı soru tümceler
11 Yer ve yön belirtme
12 Soru sorma ve yanıt verme; bilgi verme; bilgi edinme
13 Gazetedeki ilanlarından uygun olanını seçip iletişime geçme
14 İş görüşmesi yapma; görüşme için uygun bir zaman ve gün belirleme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Schönherr, T. (2004). Tangram Aktuell 2 A2/2. Max Hueber Verlag
2. Dreyer, H. ve Schmitt, R. (2000). Lehr-und Übungsbuch Der Deutschen Grammatik. Max Hueber Verlag.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Etkin katılımlı grup çalışmalarıyla temel yapıları uygulamaya geçirme
2. Örnek karşılıklı konuşmaları sınıfta uygulama; benzer konuşmaları üretme
3. Görev-temelli alıştırmaları uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK Derse Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-7: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final gibi faaliyetlere katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Diğer 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1415
ÖK.2415
ÖK.3415
ÖK.4415
ÖK.5415
ÖK.6415
ÖK.7415