DERS ADI

: KURAN KISASLARININ PSİKOTORAPÖTİK FONKSYONLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 4210 KURAN KISASLARININ PSİKOTORAPÖTİK FONKSYONLARI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat Fak. (İkinci Öğretim)

Dersin Amacı

Öncelikle Kur an kıssalarından ve literatürdeki metinlerden hareketle insanın genel ruh hallerini anlama ve yorumlayabilme becerisini geliştirerek kendini tanıma hedefine ulaşmada öğrenciye yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanların günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlarla nasıl başa çıkabileceklerine ilişkin Kur an kıssaları üzerinden örnekler vermek.
2   Dinî literatürde anlatılan hikayelerin psikolojik tahlillerini yapmak.
3   Kuran kıssalarını psikoterapötik fonksiyonları çerçevesinde anlayabilmek.
4   Kuran kıssalarını psikoterapötik fonksiyonları çerçevesinde açıklayabilmek.
5   Kuran kıssalarını psikoterapötik fonksiyonları çerçevesinde yorumlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kıssa, hikaye ve rivayet kavramları
2 Anlatım sanatı
3 Edebiyat, tarih ve din arasındaki ilişki
4 Kuran kıssalarının sanatsal ve tarihi değeri
5 Kuran kıssalarına psikolojik yaklaşım
6 Hz. Yusuf kıssası
7 Hz. Yusuf kıssasının psikolojik açıdan tahlili
8 Ara Sınav
9 Hz. Musa kıssası
10 Hz. Musa kıssasının psikolojik açıdan tahlili
11 On emir ile ilgili kıssa örnekleri
12 Ölüm psikolojisi
13 Kendini keşfetme
14 Hikayelerin psikolojik etkileri ,Pozitif psikoterapi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Kur an-ı Kerim,
2. Nossrat P., Doğu Hikayeleriyle Psikoterapi, Çev. Hürol Fışıloğlu, Beyaz Yayınları, İstanbul-1998.
3. Mevlana C. Rumi, Mesnevi
4. Sadi, Bostan ve Gülistan, Beyan yayınları, İstanbul-2008.
5. Mehmet Atalay, Kur an a Psikolojik Bakmak, İz Yayıncılık, İstanbul-2012.
Yardımcı kaynaklar:
1. S. Burhanettin İbn Mevlana, Hikmetleriyle Nasreddin Hoca Latifeleri, Eşik Yayınları, İstanbul-2011.
2. Nevzat Tarhan, Mesnevi Terapi, Timaş Yayınları, İstanbul-2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13333
ÖK.24233
ÖK.34343
ÖK.44343
ÖK.54443