DERS ADI

: MATEMATİK II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBF 1006 MATEMATİK II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HAMDİ EMEÇ

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Maliye (İkinci Öğretim)
İktisat
İşletme (İkinci Öğretim)
Ekonometri (İkinci Öğretim)
İşletme
Ekonometri
İktisat (İkinci Öğretim)
Maliye
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri(İkinci Öğretim)
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Dersin Amacı

Matematik alanındaki analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak ve matematik bilgisinin iktisadi alandaki kullanımını vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel araştırma yapabilme
2   Alanı ile ilgili konularda gerektiğinde bilgi ve deneyimlerini, düşüncelerini çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
3   Diğer disiplinlerde ortaya çıkan problemleri analiz edip değerlendirme yapabilme
4   Kazanılan matematik becerilerini mesleki problemlere uygulayabilme
5   İktisadi verilerin temel düzeyde matematiksel yöntemlerle çözümünü gerçekleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İntegralin temel yapısı ve belirsiz integral
2 İntegral hesaplama yöntemleri (değişken değişimi, kısımlara ayırma)
3 İntegral hesaplama yöntemleri (rasyonel fonksiyonların integralleri)
4 İntegral hesaplama yöntemleri (Yüksek fonksiyonların integrali: trigonometrik fn. İntegralleri, üstel ve logaritmik fonksiyonların integerali)
5 Belirli integral (tanımı ve özellikleri, geometrik uygulamaları iktisadi uygulamaları, has olmayan integraller, belirli integral için sayısal yöntemler
6 Belirli integral (iktisadi uygulamaları, has olmayan integraller, belirli integral için sayısal yöntemler)
7 Matrisler ( Vektörler, matrisin tanımı, matris işlemleri, özel matrisler)
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Determinantlar (determinantların tanımı, minör ve işaretli minör, determinantın sıraya açılımı)
11 Doğrusal denklem sistemleri (homojen olmayan sistemler, cramer sistemiyle çözüm)
12 Doğrusal denklem sistemleri (ters matris yöntemiyle çözüm, gauss eleme yöntemiyle çözüm, homejen sistemler)
13 Çok değişkenli fonksiyonlar (çok değişkenli fonksiyonların genel yapısı, limiti ve sürekliği, kısmi türev)
14 Çok değişkenli fonksiyonlar (kısmi türevin geometrik anlamı, çok değişkenli fonksiyonlarda ekstramum noktalar)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Calculus 2, Beta Yayınları, George B. Thomas Jr.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma Metodu ve Problem Çözme Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.5111