DERS ADI

: BÖLGESEL İKTİSAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4122 BÖLGESEL İKTİSAT SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İng-A)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ELİF YAPRAK GÜLCAN

Dersi Alan Birimler

İktisat (İng-A)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bölgesel kalkınma farklılıklarına dair problemleri araştırmak ve tartışmaktır. Göç, yerel ve bölgesel iktisadi büyüme teorileri tanıtılacak, bölgesel problemlerin farklı yönlerini analiz edecek teknikler sunulacaktır. Ders, özellikle Türkiye-AB ilişkileri bağlamında, bölgesel iktisat politikaları ve kalkınma konularındaki mevcut sorunları inceleyecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bölgesel farklılıklar ve eşitsizliklerin farkında olacaktır.
2   Öğrenci, merkez ve çevre karakteristikleri arasında ayrım yapabilecektir
3   Öğrenci, bilgi bazlı ekonomilerin önemini kavrayacaktır.
4   Öğrenci, makro iktisadi kalkınma ve bölgesel iktisadi kalkınma arasındaki paralellikler kurabilecektir.
5   Öğrenci, bölgesel iktisadi kalkınmayı analiz etmek için iktisadi araçları uygulayabilecektir.
6   Öğrenci, öğreticinin danışmanlığı ile birlikte kendi iradesiyle seçeceği ilgili bir konuda sunum yapacaktır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İktisadi Büyüme ve Kalkınmada Perspektifler
3 Mekan Kararları
4 Bölgeler
5 Halkların Konumu
6 Bölgesel Kalkınma ve Bölgesel Politikalar
7 AB Bölgesel Politikaları
8 Bölgesel Rekabetçilik
9 Bölgesel Kümeler ve Ağlar
10 Türkiye'nin Bölgesel Politikaları
11 Türkiye'nin Bölgesel Politikaları
12 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Edgar M. Hoover and Frank Giarratani. An Introduction to Regional Economics (1999). The Web book of Regional Science. Regional Research Institute. West Virginia University. http://www.rri.wvu.edu/WebBook/Giarratani/preface.htm)
2. European Competitiveness Report. Chapter II and Annex 1 to Chapter II (http://ec.europa.eu/enterprise/enterprise_policy/competitiveness/doc/competitiveness_report_2001/)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Sunumlar
4. Dönem ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + SUN* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + SUN* 0.20 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, bölgesel ve makro iktisadi kalkınma arasındaki farkları, her birinin karakteristik özelliklerini açıklayarak izah edecektir.
2. Öğrenci bir dönem ödevi hazırlayarak, kendi fikirlerini düzenli bir biçimde sözlü ve yazılı olarak sunacaktır.
3. Öğrenci bilgi bazlı ekonominin geleceğini ve önemini kavrayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Dönem ödevi tesliminde geç kalınan her gün için ödev puanından 5 puan düşülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yaprak.gulcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 3 27
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1234
ÖK.234
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6423