DERS ADI

: ENFORMAL MANTIK VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 1203 ENFORMAL MANTIK VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İng)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALİ ŞEVKET OVALI

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler (İng)

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere argüman oluşturma, geliştirme ve değerlendirme konusunda yol göstermektir. Derste ayrıca bilimsel mantık yürütme ve bilimsel yöntemin ilkeleri tanıtılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Argümanları tanımak ve değerlendirmek, iyi ve kötü argümanları biçim olarak ayırt edebilmek
2   Yanıltıcı argümanları tespit edebilme ve daha iyi argümanlar inşa edebilme becerilerini geliştirmek
3   İyi ve kötü tanımları ayırt edebilmek, açık ve kapalı anlamlar arasındaki farkları tanımak, açık olmayan ifadelerdeki anlam belirsizliklerini ayıklayabilmek
4   En yaygın akıl yürütme yanlışlarını teşhis etmek ve akıl yürütmeyi geliştirme yollarını bilmek
5   Bilimsel yöntem ve akıl yürütmenin prensiplerini kavramak
6   Stratejik akıl yürütme ve problem çözmenin temellerini kavramak
7   Değerler ve ahlakla ilgili argümanları tanımak ve değerlendirmek, hataları teşhis etmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Maksatlı, Düşünümsel Yargı Eleştirel Düşünmeye "Muktedir ve İstekli"deki "Muktedir"
2 Eleştirel Düşünmeye "Muktedir ve İstekli"deki "İstekli"
3 Fikirleri Berraklaştırmak
4 Argüman ve Kararları Analiz Etmek için Kavramsal Haritalar Kullanmak
5 Varsayımları Değerlendirmek
6 Argümanları Değerlendirmek - Bazı Yaygın Hatalar
7 Tümdengelimci ve Tümevarımcı Akıl Yürütmeyi Değerlendirmek - Bazı Yaygın Hatalar
8 Anlık Hükümler - Deneme Yanılma ile Düşünme
9 Ne Yapacağına Karar Verme ve Onu Yapma
10 Karşılaştırmalı Akıl Yürütme - "Bu Şuna Benzer"ci Düşünme
11 İdeolojik Akıl Yürütme - Yukarıdan Aşağıya Düşünme
12 Ampirik Akıl Yürütme - Aşağıdan Yukarıya Düşünme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Facione, Peter A. (2011). Think critically. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Crews-Anderson, Timothy A. (2007). Critical Thinking and Informal Logic. Tirril: Humanities-Ebooks.
Walton, Douglas (2008). Informal Logic: A Pragmatic Approach. Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Haftalık okumalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS final sonu başarı değerlendirmesi VZ*0.40+FN * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders sonunda öğrenci:
1. Derste öğretilen temel kavramları tanımlayacak ve açıklayacaktır.
2. Yazılı ve sözlü iletişimde argümanlarını açıklayacak ve savunacaktır.
3. Çeşitli akıl yürütme türlerini ayırt edecek ve bunların güçlü ve güçsüz yönlerini açıklayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevket.ovali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75