DERS ADI

: TEMEL TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1501 TEMEL TASARIM ZORUNLU 4 4 0 10

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SAADET İLKİM KAYA

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Tasarımın temel kavram ve ilkelerinin tanıtılması, temel tasarıma yönelik üç boyutlu soyut düşünme mantığının geliştirilmesi, iki ve üç boyutlu mekansal kompozisyonların oluşturulmasında temel tasarım becerilerinin kazandırılması, nokta- çizgi- yüzey- hacim ve mekan dizilimini baz alan uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel tasarım ilke ve prensiplerini algılayabilme.
2   Temel tasarıma yönelik problem verilerini kendi içinde ve temel tasarım kavramlarıyla ilişkilendirebilme.
3   Temel tasarım kavramlarını tasarım problemlerine uyarlayabilme ve kullanabilme.
4   Süreç içinde geliştirilen farklı tasarım önerilerini tartışabilme
5   Problem verilerine ilişkin tartışmalar bağlamında özgün tasarımlar geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, tasarımın temel kavramları üzerine kuramsal söyleşi
2 Çizgisel elemanlarla yüzey tanımlama.
3 Şeritsel/ çizgisel elemanlar ile yüzeyde 3. boyut ifadesinin elde edilmesi, rölyef çalışması
4 Yüzeysel elamanlarla modül çalışması, modül kavramına ilişkin kuramsal aktarım, modüler yüzeysel elemanlarla alan tanımlama
5 Modüler yüzeysel elemanlarla alan tanımlama çalışmasına devam
6 Çubuksal elemanlar ile strüktür tasarımı; ızgara modülü modüler plaksal elemanlarla mekansallaştırma
7 Strüktür- modüler mekan çalışmasına devam
8 Strüktür- modüler mekan çalışmasına devam
9 Günlük aktiviteler
10 Ara Sınav; günlük aktiviteler
11 Temel geometrik formda mekan arayışları, mekan organizasyonu.
12 Mekan organizasyonu çalışmasına devam
13 Mekan organizasyonu çalışmasına devam
14 Dönem çalışmalarının değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
Ching, Francis D.(2004),.Mimarlık: Biçim- Mekan ve Düzen. YEM Yayınları , İstanbul
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Gerektikçe duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler / Uygulama: Derslerin ilk bölümünde öğretim üyelerinin konuya ilişkin görsellerle desteklenmiş bilgi aktarımları yapılacaktır. Derste verilen bilgiler ışığında öğrencilere sınıf içi üç boyutlu(maket) tasarım uygulamaları yaptırılacaktır. Öğrencilerin yapmış oldukları uygulamalar öğretim üyeleri tarafından yönlendirilecektir.
Ödevler: Her ders sonrasında sınıf içi tasarım uygulamalarının devamında öğrencilerden öğretim üyelerinin yönlendirmeleri doğrultusunda önerilerinin geliştirilmiş haline ilişkin maketler istenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Sınıf İçi Uygulamalar % 80 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
- Derslere devam zorunludur.
- Dönem boyunca dersin öğretim üyeleri tarafından konuyla ilgili sunumlar yapılacaktır. Öğrenciler, sunumlarda aktarılan bilgileri sınıf içi uygulamaları olarak ders sonunda teslim edecekleridir. Yapılacak her teslim notlanacaktır. Teslimlerin telafisi olmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: ilkim.kaya@deu.edu.tr, 232 301 84 82

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 13 11 143
Vize sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 251

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555