DERS ADI

: MİMARLIK TARİHİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2811 MİMARLIK TARİHİNE GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜL DENİZ DOKGÖZ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık tarihine giriş niteliği taşıyan bu ders, mimarlık tarihi disiplinini farklı boyutlarıyla tartışmayı; mimarlık tarihi kavramlarını ve terminolojisini irdelemeyi; mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanları, kurumları, yerleşme biçimleri, yapı tipleri ve yapım teknikleri bağlamında anahatlarıyla tanıtmayı amaçlıyor.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama
2   Mimarlık tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma
3   Mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri anlama
4   Tarihsel çevreyi farklı boyutlarıyla irdeleme ve değerlendirme
5   Mimarlık tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mimarlık tarihi disiplini ve mimarlık öğrenimindeki yeri
2 Mimarlık tarihi disiplini ve mimarlık öğrenimindeki yeri
3 Mimarlık tarihi kavramları ve terminolojisi
4 Mimarlık tarihi kavramları ve terminolojisi
5 Geleneksel yapı malzemeleri, yapım teknikleri ve strüktür
6 Geleneksel yapı malzemeleri, yapım teknikleri ve strüktür
7 Mimarlık mesleğinin tarihsel gelişimi
8 Mimarlığın tarihine giriş
9 Terra Amata ve megalitik konstrüksiyonlar
10 Anadolu da Neolitik çağ yerleşmeleri
11 Ara Sınav
12 Mezopotamya da kentsel devrim ve mimarlık
13 Mezopotamya da kentsel devrim ve mimarlık
14 Eski Mısır mimarlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İzgi, U. Mimarlıkta Süreç, Kavramlar ve İlişkiler. İstanbul, 1999.
Kostof, S. A History of Architecture: Settings and Rituals. Oxford, 1985.
Kuban, D. Mimarlık Kavramları: Tarihsel Perspektif İçinde Mimarlığın Kuramsal Sözlüğüne Giriş. İstanbul, 1990.
McNeill, W.H. Dünya Tarihi, çev. A. Şenel. İstanbul, 1985.
Naumann, R. Eski Anadolu Mimarlığı, çev. B. Madra. Ankara, 1975.
Roth, L. Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, çev. E. Akça. İstanbul, 2000.
Sözen, M ve Tanyeli, U. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ara Sınav
Final Sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 +YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav: ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
Final Sınavı: ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sedat.emir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ara Sınava hazırlık 1 8 8
Final Sınavına hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555