DERS ADI

: ANTİK ÇAĞDAN SANAYİ DEVRİMİNE MİMARLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2812 ANTİK ÇAĞDAN SANAYİ DEVRİMİNE MİMARLIK TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık Tarihine Giriş dersinin devamı olan bu ders, antik Yunan mimarlığından başlayarak mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanları, kurumları, yerleşme biçimleri, yapı tipleri ve yapım teknikleri bağlamında anahatlarıyla tanıtmayı amaçlıyor.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama
2   Mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri anlama
3   Mimarlık tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma
4   Tarihsel çevreyi farklı boyutlarıyla irdeleme ve değerlendirme
5   Mimarlık tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 2811 - MİMARLIK TARİHİNE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mimarlık tarihi kavramları ve terminolojisi
2 Hellen-öncesi mimarlık: Girit, Troya, Miken
3 Antik Yunan kültürü ve mimarlığı
4 Antik Yunan kültürü ve mimarlığı
5 Roma dünyası: Kent, mühendislik ve mimarlık
6 Roma dünyası: Kent, mühendislik ve mimarlık
7 Erken Hıristiyan ve Bizans mimarlığı
8 Ara sınav
9 Romanesk ve Gotik mimarlık
10 Romanesk ve Gotik mimarlık
11 Rönesans: Hümanizma ve mimarlık
12 Rönesans: Hümanizma ve mimarlık
13 Manyerizm ve Barok mimarlık
14 Manyerizm ve Barok mimarlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kostof, S. A History of Architecture: Settings and Rituals. Oxford, 1985.
Naumann, R. Eski Anadolu Mimarlığı, çev. B. Madra. Ankara, 1975.
Panofsky, E. Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, çev. E. Akyürek. İstanbul, 1991.
Pevsner, N. Avrupa Mimarisinin Anahatları, çev. S. Batur. İstanbul, 1970.
Roth, L. Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı çev. E. Akça. İstanbul, 2000.
Summerson, J. Mimarlığın Klasik Dili, çev. T. Saner. İstanbul, 2005.
Thorpe, M. Roma Mimarlığı, çev. R. Akbulut. İstanbul, 2002.
Tomlinson, R.A. Yunan Mimarlığı, çev. R. Akbulut. İstanbul, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık ders anlatımı ve tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 +YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav: %50 - ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
Final Sınavı: % 50 - ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sedat.emir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555