DERS ADI

: MİMARİ ÇEVRE DÜZENLEMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2527 MİMARİ ÇEVRE DÜZENLEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İNCİ UZUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Öğrencilerin mimarlık ile doğal ve kentsel çevre bütününe ilişkin analitik bir kavrayış kazanmalarını ve mimari çevre tasarımı ilke ve elemanlarını tanımalarını sağlayarak, fiziksel çevre bağlamını dikkate alan bir mimari tasarım yaklaşımı geliştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre tanımı ve farklı ölçeklerdeki çevre bileşenleri ile ilgili bilgi sahibi olma
2   Mimarlığın doğal çevre ve kentsel çevre ile ilişkisini kurabilme
3   Mimari çevre tasarım elemanları ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olma
4   Mimari çevre elemanlarını analiz edebilme ve değerlendirebilme
5   Mimari çevre düzenleme ve tasarım ilkelerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin aktarılması
2 Çevre kavramı, doğal çevrenin farklı ölçeklerdeki açılımları
3 Doğal çevre - mimarlık ilişkisi ve çevre analizi
4 Kentsel çevre - mimarlık ilişkisi ve çevre analizi
5 Mimari tasarımda yarı-açık ve açık mekanlar
6 Kentsel açık mekanlar
7 Ara Sınav
8 Çevre tasarım elemanları: Yatay ve düşey yüzeyler
9 Çevre tasarım elemanları: Bitkilendirme
10 Çevre tasarım elemanları: Su
11 Çevre tasarım elemanları: Kent mobilyaları
12 Öğrenci ödev sunumları
13 Öğrenci ödev sunumları (devam)
14 Öğrenci ödev sunumları (devam), Konuların genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lynch, K. (2011). Kent İmgesi. İş Bankası Yayınları, İstanbul.
Lynch, K. (1990). City sense and city design. MIT Pres, Cambridge, Mass.
Broadbent, G. (1990). Emerging concepts in urban space design/ G. Broadbent. Van Nostrand Reinhold, London.
Carr, S., ve diğ. (1992). Public space/ S. Carr ve başkaları. Cambridge University, Cambridge.
Aymonino, A., Mosco, V.P. (2006). Contemporary public space : un-volumetric architecture. Rizzoli International, Milano, Italy; Skira; New York, NY.
Crysler, C. G. (2003). Writing spaces : discourses of architecture, urbanism and the built environment. Routledge, New York.
Carlson, A. (2002). Aesthetics and the environment : the appreciation of nature, art, and architecture. Routledge, London.
Hawkes, D. (1996). The Environmental tradition: Studies in the architecture of environment. E and FN Spon, London.
Simonds, J. O. (1961). Landscape architecture : The shapping of man's natural environment. Mc Graw-Hill, New York.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerin ilk haftalarında öğretim üyesinin konuya ilişkin görsellerle desteklenmiş bilgi aktarımları yapılacak, son haftalarında ise öğrencilerin hazırladıkları ödevler sunularak tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Araştırma Ödevi
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.60 + OD * 0.40
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav % 30 (ÖÇ1, ÖÇ2)
Ödev Sunumu % 20 (ÖÇ3,ÖÇ4,ÖÇ5)
Final Sınavı % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.uzun@deu.edu.tr, 232 3018451

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 2 20
Uygulama 0 0 0
Öğrenci sunumları 3 2 6
Teknik Gezi 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Bireysel ödev hazırlama 0 0 0
Grup ödevi hazırlama 1 15 15
Sunum hazırlama 1 4 4
Diğer 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 1 2 2
0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.2555
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.52555