DERS ADI

: MİMARİ TASARIM IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3502 MİMARİ TASARIM IV ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZEHRA AKDEMİR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, doğal ve yapılı çevre ile bağlam kavramlarını çok yönlü analiz etmek, ağırlıklı olarak bağlam üretmek üzere kurgulanmış bir tasarım projesi çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevre ve bağlam kavramlarını tanımlayabilme
2   Doğal çevre ve program gereksinimlerinin mekânsal karşılıklarını teşhis edebilme
3   Verilen tasarım sorunu çerçevesinde, çevre analizi, bağlam üretme, program oluşturma ve arazi seçme gibi tasarım önceliklerini belirleyebilme.
4   Belirlediği tasarım önceliklerini belirgin bir mimari ana fikir üzerine odaklayabilme.
5   Ürettiği mimari ana fikri, kütle kompozisyonu, açık-yarı açık-kapalı mekân organizasyonu, cephe dili ve mimari mekân bileşenleri yoluyla görsel, yazılı ve sözel olarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 3501 - MİMARİ TASARIM III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuların Tanıtımı ve Dersin Amaçlarının Belirlenmesi - Stüdyo Programının Duyurulması
2 Sunum (Yerin Üretimi)
3 Öğrenci Sunumları
4 Çevre Analiz Çalışmaları
5 Çevre Analiz Çalışmaları
6 Program Geliştirme
7 Mimari Ana Fikir Çalışmaları
8 Bireysel Kritikler
9 Bireysel Kritikler
10 Ara Jüri
11 Ara Jüri
12 Bireysel Kritikler
13 Bireysel Kritikler
14 Çizim Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alexander, C. (1977). A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction. New York: Oxford University Press.
Boeri, S. (Ed.) (2001). Mutations. Barcelona: Actar.
Broadbent, G. (1980). Emerging Concepts in Urban Space Design. London: Taylor & Francis.
Bru, E., et.al (2003). Metapolis Dictionary of Advanced Architecture: City, Technology and Society in the Information Age. Barcelona: Actar.
Madran, E. & Özgönül, N. (2005). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları.
Norberg-Schulz, C. (1980). Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture. London: Academy Editions.
Venturi, R., Scott Brown, D., Izenour, S. (1977). Learning from Las Vegas - Revised Edition: The Forgotten Symbolism of Architectural Form. Massachusetts: The MIT Press.
Trancik, R. (1986). Finding Lost Space: Theories of Urban Design. London: John Wiley and Sons.
Zimmerman, A. (2011). Constructing Landscape: Materials, Techniques, Structural Components. Basel: Birkhauser

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler onlara yönlendirilen bağlamsal ve mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi uygulamalar (kritikler) ile arada ve finalde yapılan jüriler sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD AraştırmaÖdevi
2 JR Arajüri
3 PRO YYsonuProje
4 BNS Başarı Notu OD * 0.10 + JR * 0.15 + PRO * 0.75

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla derse aktif katılımı şarttır. Öğrenciler Sunumlar/Ödevler/Çevre Analizleri ile Ara Sınav yerine geçen Ara Jüri ve dönem sonundaki Final Jürisi aracılığıyla değerlendirilirler.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav (Ara Jüri) %15 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev/ Sunum/Çevre Analizi %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ5)
Final Sınavı (Final Jüri) %75 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
2. Derslere devamlılık şarttır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.guner@deu.edu.tr- 232 301 84 96
acalya.allmer@deu.edu.tr 232 301 84 88
hikmet.gokmen@deu.edu.tr- 232 301 84 99

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 4 36
Uygulama 9 4 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 11 88
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Sunum Hazırlama (Çevre Analiz ve Mimari Ana Fikir) 1 8 8
Final Jürisi 1 0,5 1
Ara Jüri 1 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55