DERS ADI

: HALK MİMARİSİ VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3731 HALK MİMARİSİ VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NEZİHAT KÖŞKLÜK KAYA

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Halk mimarisi yapıları halkın ihtiyaç, bilgi ve deneyimleri tarafından şekillendirilmiş halk yapı sanatı ürünleridir. Bu somut kültürel miras, halk kültürünü (somut olmayan kültürel değerler) doğrudan yansıtmaktadır. Bu dersin amacı da halk mimarisi ve somut olmayan kültürel miras arasındaki ilişkileri araştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk mimarisini tanımlama
2   Somut olmayan kültürel mirası tanımlama
3   Halk mimarisi ve somut olmayan kültürel mirası ilişkilendirebilme
4   Halk mimarisi ve somut olmayan kültürel miras ilişkisini örnekleyerek sorgulama
5   Folklora özgü ve mimari öneriler geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Halk kültürünü yansıtan yapı sanatı ürünleri olarak halk mimarisi
2 Somut olmayan kültürel miras
3 Halk mimarisinde somut olmayan kültürel mirasın izleri: Kültürel pratikler, Kültürel anlatımlar
4 Halk mimarisinde ekonomik aktivite mekanları
5 Halk mimarisinde domestik aktivite mekanları
6 Halk mimarisinde sosyal pratik mekanları
7 Halk mimarisinde kültürel anlamlar
8 Halk mimarisinde kültürel semboller
9 Ara Sınav
10 Tarihi çevreler ve yaşayan kültürel gelenekler, örnekler
11 Kültürel değerlerini yitiren tarihi çevreler, örnekler
12 Yerin kimliği ve kültürel mirasın canlandırılması
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar :
- Bektaş,C., 2001, Halk Yapı Sanatı, Literatür Yayınları.
- Tan, N., 1997, Folklor (Halkbilimi) Genel Bilgiler, ABO Basım.
- Unesco 2003 Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi
- Unesco 2005 Kültürel Anlatımların Çeşitliliğinin Korunması ve Geliştirilmesi Sözleşmesi
- Proceedings of ICOMOS 14th General Assembly and Scientific Symposium Place, Memory, Meaning: Preserving Intangable Values in Monuments and Sites , 2003.
http://www.icomos.org/victoriafalls2003/papers.htm
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Yok

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, bireysel ve grup araştırma ve çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 +BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

ARA SINAV % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
ÖDEV-SUNUM %25 (ÖÇ4, ÖÇ5)
FİNAL %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezihat.koskluk@deu.edu.tr 0090 232 301 83 90

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci sunumları 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Grup ödevi hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55