DERS ADI

: ŞEHİRCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4001 ŞEHİRCİLİK ZORUNLU 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEVENT ÜNVERDİ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu ders şehircilik tarihine ve şehir planlamaya ilişkin kavramların açıklanmasını, şehir planlama tekniklerinin tanıtımını ve şehir planlama pratiklerinin örnek alan üzerindeki uygulanması ile mimarlık öğrencilerine şehir planlama pratiğinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şehir planlamaya ilişkin çeşitli kavramları açıklayabilecek
2   Şehircilik tarihini genel olarak açıklayabilecek
3   .Şehir planlama tekniklerini tanıyabilecek.
4   Şehirde yer alan farklı arazi kullanım türlerini tanımlayabilecek
5   Şehirsel arazi kullanım biçimlerine ilişkin tasarım yaklaşımlarını belirleyebilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şehirciliğe Giriş: Bir kültür ürünü olarak mekan; Mimarlık ve Şehircilik mesleklerinin kesişim ve uzlaşma alanları
2 Kentler ve Çağcıl Kentliliğin Gelişimi Endüstri Dönemi Kentleri; Modern Dönem Kentleri ve Modern Planlama
3 Kent Gelişim Modelleri ve Makroform Kentsel Mekan Analiz ve Sentezi
4 Arazi Çalışması
5 Plan Hiyerarşisi Farklı planlama ölçekleri ve ölçekler arası ilişkiler
6 Proje Tashihleri
7 Planlamanın Temel Teknik Araçları Arazi kullanım teknikleri Yapı ve nüfus yoğunlukları
8 Planlamanın Temel Teknik Araçları Yapı nizamları Kentsel standartları Uygulama: TAKS KAKS Hesaplamaları; Yapı Düzeni Çalışmaları
9 Kenti Oluşturan Temel Aktiviteler ve Tasarım İlkeleri I Ulaşım Uygulama: Proje Tashihleri
10 Ara Sınav
11 Kenti Oluşturan Temel Aktiviteler ve Tasarım İlkeleri II Konut Uygulama: Proje Tashihleri
12 Kenti Oluşturan Temel Aktiviteler ve Tasarım İlkeleri III Eğitim Sağlık Kültür Ticaret
13 Proje Ara Sunumları
14 Kenti Oluşturan Temel Aktiviteler ve Tasarım İlkeleri V Rekreasyon alanları Açık yeşil alanlar Spor alanları Çocuk oyun alanları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Watson, Platus, Shibley, 2003, Time Saver Standards for Urban Design, Mc. Graw Hill
-Lynch, K. 1984i Good City Form, MIT Press
-Alexander, Neis, Anninou, and King (1987) A New Theory of Urban Design
-Kostof, S. (1992) The city assembled Thames and Hudson, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve uygulamalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS1 1.Arasınav
2 AS2 2.Arasınav
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS1 * 0.50 + AS2 * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme ve Betimleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. Çözümleme, Birleştirme ve Yorumlama Ödev ile ölçülmektedir
Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, öğretim üyelerinin derlediği ders notları i üzerinden konferans sunumlar ve uygulamalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ipek.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 1 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.555