Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT AÇALYA ALLMER |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Günümüzde farklı disiplinlerin birbirleri ile olan alışverişleri gitgide artmaktadır. Bu bağlamda giysi tasarımı ve mimarlık pratikleri arasında yakın bir ilişki vardır. 3. ve 4. sınıf mimarlık öğrencileri için mimarlık ve giysi ilişkisinin çok yönlü tartışılacağı disipinlerarası bir ders olması öngörülmüştür. Derste on dokuzuncu yüzyılın ortasında başlayan bu ilişkinin tarihsel ve kavramsal çerçevesinin ardından Yohji Yamamato, Hüseyin Çağlayan, Lucy Orta gibi beden ve mekan ilişkisini yeniden anlamlandıran bazı tasarımcıların çalışmaları incelenecektir. Amaç, verilecek kavramsal bir temelin yanı sıra, öğrencinin bu konuda fikir üretmesidir. Dönem içerisinde öğrencilerden farklı ölçeklerde ödevler/tasarımlar yapması istenecektir. Farklı bir disiplinle bağlantı kurduğu bu seçmeli dersin öğrenciyi motive edici, aynı zamanda yaratıcı düzeyini artırıcı bir süreç olması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bradley Quinn, Fashion of Architecture (Berg Publishers, 2003). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste öğrencilere öncelikle konular anlatılacak, dönem sonunda öğrencilerden 20.yy çağdaş mimarlık örneklerini bir giysi olarak uyarlamaları istenecek ve bir defile düzenlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
acalya.allmer@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pzt. 13.00-15.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|