DERS ADI

: MODERNİTENİN KURAMSAL ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3535 MODERNİTENİN KURAMSAL ANALİZİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HİKMET GÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

İçinde yaşanılan modern dünyanın dinamiklerini ve düşünsel kökenlerini irdelemek ve bunların mimarlık ve kentleşme tarihindeki yansımalarını incelemek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüz mimarlığına etki eden toplumsal, sosyo-ekonomik ve kültürel girdileri tanımlama
2   Avrupa ve Amerikan modernizminin öncülleri, örnekleri ve angajmanlarını hatırlayabilme
3   Modern, modernite (modernlik hali), modernleşme süreci ve modernizm gibi olguları betimleyebilme
4   Modernite'nin hayatımızı, düşüncelerimizi, zihniyet yapımızı ve yapılı çevremizi şekillendiren etkilerini yorumlayabilme
5   Felsefi, ekonomik, sosyal ve tarihsel paradigmaları mimarlık alanı ile ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç, yöntem ve referans kaynaklarına ilişkin açıklayıcı bilgilerin verilmesi
2 Kavram ve olgular arasındaki fark ve benzerliklerin açıklanması Bir Nitelik: Modern / Bir Durum: Modernite / Bir Süreç: Modernleşme / Bir Tepki: Modernizm
3 Düşünsel Kökenler: Özgürleşme İdeali
4 Düşünsel Kökenler: Rasyonelleşme
5 Düşünsel Kökenler: Yabancılaşma
6 Modeller: Temsilin Yükselişi; Göz-Akıl-Beden
7 Ara sınav
8 Modeller: Maddi Dünya ve Endüstri Devrimi
9 Modeller: Modern Kentin Doğuşu; Manchester, Londra, Paris, Barselona, Berlin, Viyana, Chicago
10 Modeller: Mimarlıkta Modern Hareket (Arts & Crafts, Art Nouveau, Futurism, Modernism, International Style...vd)
11 Öğrenci Sunumu
12 Öğrenci Sunumu
13 Öğrenci Sunumu
14 Öğrenci Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berman, M. (1988). All That Is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity. Penguin Books; Reissue edition.
Heynen, H. (2002). Architecture and Modernity: A Critique. Cambridge: MIT Press; Reissue edition.
Sennett, R. (1992). The Fall of Public Man. W. W. Norton & Company; Reissue edition.
Tournikiotis, P. (1999). The Historiography of Modern Architecture. Cambridge: MIT Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımlarının yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumları ile ortaklaşa gerçekleştirilen metin okumaları ve film sunumları sonunda yapılacak bir dizi tartışma ile derse etkin bir biçimde katkı koymalarının sağlanması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.25 + ODV * 0.20 +DK * 0.05 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav : % 25 (ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ5)
Sunum : % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2)
Final Sınavı : % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse katılım % 5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslere devamlılık şarttır.
2. Derse katılmamış olmak ödevlerin ve çalışmaların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
4. Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.guner@deu.edu.tr - 0090 232 301 84 96

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Uygulama 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 2 18
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55