DERS ADI

: MODERN ÇAĞDA GÖRSEL ÜRETİM TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3532 MODERN ÇAĞDA GÖRSEL ÜRETİM TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

20. Yüzyıl modern sanat ve mimarlık tarihinde öne çıkan olgular, eğilimler, kişiler, üretimler ve farklı görsel üretim teknikleri hakkında farkındalık yaratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern sanat ve mimarlıktaki görsel üretim tekniklerini tanımlayabilme.
2   20. Yüzyıl modern sanat ve mimarlığında öne çıkan akımlar, kişiler ve görsel üretim tekniklerini ifade edebilme.
3   Farklı görsel üretim tekniklerini uygulayabilme.
4   20. Yüzyılın felsefi, ekonomik, sosyal, kültürel ve tarihsel olgularını modern sanat ve mimarlıkla ilişkilendirebilme.
5   Modern sanat ve mimarlık tarihinde öne çıkan farklı akım, kişi ve görsel üretim tekniklerine ilişkin bilgileri yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsam, içerik ve yöntemi üzerine genel bilgilendirme
2 Mekanik yeniden üretim çağında sanat, hayat, mimarlık
3 Modern Çağda Görme Biçimleri
4 Kübizm / Dada / Neo-Plastisizm: Yeni görme biçimleri
5 Konstrüktivizm/ Suprematizm / Bauhaus: Yeni Teknoloji / Yeni Kitle İletişim Araçları
6 Fluxus / Deneysel Sanat: Şok etkisi ve avangard Kavramsal Sanat: Arte Povera (yoksul sanat) / Land art
7 CoBrA / Sitüasyonist Enternasyonal: Kentte yaratılan durumlar
8 Op-Art: Optik görüntünün yeniden konstrüksiyonu Pop-Art: Popüler kültür imgeleriyle sanatın metalaşması
9 Postmodernite: Dijital yeniden üretim çağında sanat, hayat, mimarlık
10 Genel tekrar
11 Ara Sınav
12 Atölye-Ders#1
13 Atölye-Ders#2
14 Genel değerlendirmeler Serginin tasarlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
1. Antmen, Ahu. 2008. Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.
2. Benjamin, Walter. 1936. Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretebildiği Çağda Sanat Yapıtı. Pasajlar (Das Passagenwerk). 2001. İstanbul: YKY, 50-86.
3. Berman, Marshall. 2004. Katı Olan Her şey Buharlaşıyor. Modernite Deneyimi. Ümit Altuğ ve Bülent Peker (çev.) İstanbul: İletişim Yayınevi. (Türkçe ilk basım 1994).
4. Berger, John. 2009. Görme Biçimleri. (İngilizce ilk basım 1972, Türkçe ilk basım 1986). İstanbul: Metis.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu seminer dersi, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımlarının yanı sıra, öğrenci ödev ve sunumlarının tartışılacağı ortak kritikler üzerinden gerçekleştirilecektir. Öğretim üyesi öğrencileri sunum yapacakları konuyla ilgili bilgi ve kaynaklarla yönlendirir. Dersler yüksek performanslı sunumlar ve tartışmalar şeklinde yapılacaktır. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. Derste yapılacak grup sunumlarının ardından konu öğretim üyesi tarafından genel tartışmaya açılacaktır. Ara sınav sonrasında öğrenciler, farklı görsel üretim tekniklerini kullanarak ürünler oluşturacaktır. Üretilen çalışmalar, öğretim üyesinin yönlendirmesiyle dönem içinde yeniden ele alınabilecektir. Öğrencinin tüm çalışmaları dönem sonunda bir portfolyo olarak teslim edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.25 + ODV * 0.20 +DK * 0.05 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav (%25): Dönem boyunca bir ara sınav yapılacaktır. Sınav, dersin teorik kısmında işlenen konuları kapsar.
Ödevler ve Öğrenci Sunumları (%20): Ödevler, derste yapılan sunumlar ve tartışmalar ışığında, bireysel olarak yapılacaktır. Final sınavında başarılı olabilmek için ödevlerin zamanında ve düzenli olarak teslim edilmesi, öğretim üyesinin eleştirileri ışığında tamamlanarak yeniden ele alınması önerilir. Öğretim üyesi, dönem başında sunumlar için öğrenci grupları oluşturur. Sunumlar, 20. Yüzyıl modern sanat ve mimarlığında öne çıkan olgu, akım, kişi ve farklı görsel üretim tekniklerine odaklanacaktır. Grup sunumları bir işbirliği çabası gerektirir. Her grup üyesinin grup çalışmasına yaklaşık olarak eşit katkı sağlamasını garantilemek grubun sorumluluğundadır.
Portfolyo ve Final Sınavı (Sergi) (%50): Öğrencinin dönem boyunca ürettiği işlerden oluşan bir portfolyo bireysel olarak hazırlanacaktır. Final sınavında portfolyolardan hazırlanan bir sergi oluşturulacaktır.
Derse Katılım (%5): Öğrenci katılımı, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Ödev / Sunum % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final Sınavı % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. MİM 2523 Sanat Tarihi ve MİM 3811 Modern Mimarlık Tarihi derslerini almış olmak tavsiye edilir.
2. Derse katılmamış olmak ödevlerin ve çalışmaların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
4. Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcecicek.savasir@deu.edu.tr - 0090 232 301 84 50

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 1 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık (Portfolyo/Sergi)1 1 16 16
Bireysel Ödev hazırlama (Haftalık üretimler) 8 2 16
Sunum hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.555