Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT ÖZGÜL YILMAZ KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Gürültü kirliliği, bir yandan toplumda en yaygın rahatsızlığa yol açan, öte yandan da özellikle ülkemizde en az önem verilen çevre kirliliği etkenlerindendir. Gürültü ile ilgili bu çelişkinin nedeni ise, birey ya da toplum üzerindeki etkilerinin uzun süreli birikimler sonucu otaya çıkması ve/veya dolaylı belirtiler göstermesi nedeniyle kolay tanımlanamamasıdır. Kentlerde her geçen gün artan gürültü düzeyine karşın, gürültü ile savaşım çalışmalarında ortaya çıkan yetersizlikler ise gürültü açısından konforlu mekanlar oluşturabilmek için yapı kabuğunda alınacak önlemleri daha da önemli hale getirmektedir. Bu bağlamda dersin amacı, ses ve gürültü kavramlarıyla, gürültü kontrolü ve sessizlik tasarımı konularının önemine vurgu yaparak, konu ile ilgili hazırlanmış ulusal ve uluslararası yönetmelik ve standartlar kapsamında yapılarda gürültü kontrolüne yönelik çözüm yolları/önerileri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Appleton, I. (1996). Building for the Performing Arts a Design and Development Guide. Great Britain: Butterworth Architecture. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik ders anlatımı, bireysel araştırma ve tartışma biçiminde işlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav I % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ozgul.yilmaz@deu.edu.tr - 0090 232 3018392 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yarıyıl başında belirtilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|