DERS ADI

: BİLİM VE MİMARLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4536 BİLİM VE MİMARLIK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TUTKU DİDEM ALTUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin temel hedefi, önemli bir bilimsel ve teknolojik devrimin içinden geçtiğimiz 2000 li yıllarda, mimarlık disiplininin diğer bilim dalları ve teknolojik gelişmeler ile olan ilişkisini tartışmaktır. Derste, mimarlık alanının, geçmişten günümüze, bilimsel ortam ve teknolojiyle interdisipliner ilişkiler çerçevesinde nasıl geliştiği ve günümüz çağdaş mimarisini nasıl etkilediği irdelenerek geleceğe yönelik öngörüler tartışılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın bilim ve teknoloji ile olan ilişkisini inceleyebilme ve açıklayabilme
2   Mimarlık alanı ile ilgili bilimsel kuramları araştırabilme ve bilim kavramı çerçevesinde tartışabilme
3   Güncel bilimsel çalışmaları yorumlayabilme
4   Disiplinlerarası ve disiplinlerüstü ilişkilerin potansiyellerini tartışabilme, yorumlayabilme ve mimarlık alanına uygulayabilme
5   Deneysel bir bakış açısıyla, bilimsel alandaki çalışmaları mimari araştırmalarda ve tasarımlarda kullanabilme, yapılan ödev/uygulama ile yaratıcı düşüncesini geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş / Bilim ve Mimarlık Alanının İlişkisi Üzerine Açılımlar
2 Tarihsel Süreçte Bilim- Teknoloji-Mimarlık İlişkisinin Dönüşümü I: Tarım Toplumu / Geleneksel Paradigma
3 Tarihsel Süreçte Bilim- Teknoloji-Mimarlık İlişkisinin Dönüşümü II: Sanayi Toplumu / Mekanik Paradigma
4 Tarihsel Süreçte Bilim- Teknoloji-Mimarlık İlişkisinin Dönüşümü III: Bilgi Toplumu / Kuantum Paradigması
5 Enerji Korunumu Teknolojileri ve Sürdürülebilir Tasarım
6 Dijital Tabanlı Teknolojiler ve Hesaplamalı Tasarım Teknikleri
7 Yapay Zeka Çalışmaları, Robotik ve Sanal Gerçeklik
8 Ara Sınav
9 Nanoteknoloji ve Nanomalzemeler I
10 Nanoteknoloji ve Nanomalzemeler II
11 Biyogenetik, Biyomimetik Arayışlar ve Genetik Mimarlık
12 21.yüzyılda Bilim Tabanlı Tasarım Denemeleri ve Günümüz Ütopyaları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A. Ponte; A. Picon (2003). Architecture and The Sciences: Exchanging Metaphors, Princeton Architectural Press
Alberto Estevez; A. Puigarnau; I.P. Arnal; Denis Dollens; A. Perez; J.R. Millet; A. Planella (2003). Genetic Architectures/Arquitecturas Geneticas, Lumen Books
B. Kolarevich (2003) Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. Spoon Press, New York.
Denis Dollens (2005). Towards Biomimetic Architecture, Santa Fe, New Mexico
Denis Dollens (2009). Digital Botanic Architecture 2, e-book, http://exodesic.org/TrussImages/DBA2-150.pdf
George Elvin (2007). The Nano Revolution: A Science That Works On The Molecular Scale Is Set To Transform The Way We Build, The Architect Magazine , http://www.architectmagazine.com/industrynews.asp sectionID=1006&articleID=492836&artnum=2.
John M. Johansen (2002). Nanoarchitecture: A New Species of Architecture, Princeton Architectural Press, New York

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdeleneceği genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Bunun yanı sıra dönem sonunda öğrencilerin yaratıcı düşüncelerine katkı koyacak bir tasarım ödevi/atölye çalışması gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.25 + ODV * 0.20 +DK * 0.05 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, okuduğunu anlama ve derslerde edinilen ve tartışılan bilgi yorumlama becerisini ölçmeyi hedefler. Sorular açık uçlu veya çoktan seçmeli test şeklinde olabilir.
Ödevler ve öğrenci sunumları, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, problemi ele alışı ve özgünlüğü, tasarımın niteliği ve sunum formatı gibi kriterler üzerinden değerlendirilecektir. Öğretim üyesi, dönem başında sunumlar için öğrenci grupları oluşturabilir. Grup sunumları bir işbirliği çabası gerektirir. Her grup üyesinin grup çalışmasına yaklaşık olarak eşit katkı sağlamasını garantilemek grubun sorumluluğundadır.
Derse katılım, öğrencinin devamlılığına, ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır.
Ara Sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev/Sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final Sınavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
3. Her türlü kopya ya da intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
4. Öğretim üyesi kısa sınavlar/ödevler yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. T. Didem AKYOL ALTUN
Tel: 0 232 301 84 51
E mail: didem.akyol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Uygulama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 2 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.31111
ÖK.411
ÖK.5111