DERS ADI

: GÖRSEL DÜŞÜNME YÖNTEMİ OLARAK ESKİZ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2531 GÖRSEL DÜŞÜNME YÖNTEMİ OLARAK ESKİZ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜL DENİZ DOKGÖZ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu ders, görsel düşünme yönteminin geliştirilmesini, grafik olarak ifade edilebilmesini ve yaratıcılık süreçlerini ortaya çıkartacak olanakların keşfedilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel düşünme ve düşündüklerini grafik olarak ifade edebilmesini sağlayabilme
2   Mimari düşünme yetisini kağıda yansıtabilme
3   Düşünce, izlenim ve algıyı görselleştirebilme
4   Düşüncenin ön tasarıma dönüşmesini sağlayabilme
5   Analitik düşünme yetisini geliştirebilme
6   Öğrencinin biçim dili ve çizgi repertuarını genişletmesini sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, dersin işlenişi, programı ve haftalık işleyiş düzeni hakkında bilgi verilmesi
2 Eskiz Defteri hazırlama esasları Eskiz hakkında genel bilgi aktarımı Eskiz Teknikleri ve uygulama esasları Siyah Beyaz Karakalem Mürekkepli Kalem (Çini, Rapido) Renkli Suluboya Pastel
3 Eskiz in tanımı ve türleri Eskiz örnekleri Eskiz Türleri İzlenim Eskizleri Fikir Eskizleri
4 İzlenim Eskizleri Gözlem /Algılama /Analiz
5 Teknik gezi
6 İzlenim Eskizleri Soyutlama / Şiirsel İfade
7 Teknik gezi
8 Ara Sınav I
9 Fikir Eskizleri Ana Fikir (Öncül)
10 Fikir Eskizleri Süreç (Arayış)
11 Fikir Eskizleri Detay / Analiz
12 Ara Sınav II
13 Teknik gezi
14 Ödev teslimleri + kritikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- CHING Francis D. K, (2010), Mimari ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yem Yayın, İstanbul
- EDWARDS Brian, (1994), Understanding Architecture Through Drawing, E & Fn Spon Published, London
- İNCEOĞLU Necati, GÜRER Tan, ÇİL Ela, (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, İstanbul
- İNCEOĞLU Necati, SOYGENİŞ Murat, ÇİL Ela, (1997), Mimarlık Öğrencileri İçin Tasarımda Eskizler, YTÜ Basım Yayın Merkezi, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
Derste öğretim üyesinin konuya ilişkin bilgi aktarımı yapılacaktır.
2. Teknik gezi (Tarihi kent dokusu)
İzmir kent merkezinde yer alan tarihi dokularda eskiz yapmak üzere teknik geziler düzenlenecektir.
3. Ödev
Ders içerisindeki uygulamalar ile birlikte, dönem sonuna kadar ders kapsamında çalışmalarını içeren bir Eskiz Defteri hazırlamaları istenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınavda öncesinde anlatılan konular yer alacaktır. Her konudan en az bir ya da daha fazla sayıda soru sorulacaktır.
2. Final sınavında anlatılan tüm konular yer alacaktır.
3. Derse katılım ve öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtlar kanaat olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Deniz DOKGÖZ
Tel: 0 232 301 84 94
0 533 734 32 71
E mail: deniz.dokgoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Uygulama 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 1 9
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 24 24
Teknik Gezi 3 3 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.511
ÖK.6111